Op Koninginnedag wilde mijn net 17 jarige puber zoon met de trein van Franeker naar Leeuwarden. Op station Franeker wilde hij een kaartje pinnen, echter gaf de automaat pinpas ongeldig aan. Toch maar in de trein gestapt, geen conducteur kunnen vinden, die stapten pas later in. Hij heeft het toen aan de conducteur verteld en die vertelde hem dat hij dan maar een nieuwe pinpas moest halen. Mijn zoon vertelde hem dat hij met zijn pas gewoon een paar weken daar voor vanaf Harlingen gewoon kon pinnen en vanaf Leeuwarden ook. De conducteur schreef echter een boete uit met de wijze raad om maar een nieuwe pas aan te schaffen. De 's middags heeft hij met zijn Rabo pas gewoon gepind bij een Ing automaat. Helaas had hij op de heenreis geen kleingeld om een kaartje te halen. Daar hij 's avonds met knallende hoofdpijn met de laatste trein thuis kwam is hij helemaal vergeten dit ons als ouder te vertellen.
Vorige week viel de brief door de bus, bijna 50,00 euro.
Uiteraard een brief aan Arriva geschreven, omdat ik van iemand de tip kreeg om eens even te gaan googlen naar het weigeren van een pinpas bij Arriva. Verbaasd was ik dat hij dus absoluut niet de enige is geweest, was echter heel verbaasd over de brief van Arriva.
Men schrijft dat ze geen storingen/defecten hebben kunnen constateren. Waarom is mijn zoon dan niet gevraagd om langs te komen met zijn bankpas? ( Hij heeft het eerder op dit station gehad, en door ons toen af gedaan als : Ach misschien een storing?, in februari had een huis vriend ook problemen op dit zelfde station, hem brachten wij met de auto, dus konden nog snel naar een bank om te pinnen).
Tevens schrijven ze dat ze de boete niet kunnen laten vervallen daar mijn zoon geen geldig vervoersbewijs had, nee dat heb ik toch uitgelegd in de brief, dat de automaat aangaf dat zijn pinpas als ongeldig werd bestempeld.
En dan: Tevens is het mogelijk om met muntgeld een kaartje te kopen...................... Ja als hij kleingeld bij zicht had had hij wel met muntgeld betaald.
En dan krijg ik ook nog te horen dat hij ook een kaartje had kunnen kopen bij een Arrivastore......................... pas op Koninginnedag besloot hij te gaan, en had dus toen zijn pinpas werd geweigerd dus eerst naar Leeuwarden moeten gaan om een ongedateerd kaartje te kopen.................................................
Volgens een ex machinist zijn deze problemen al jaren lang bekend..................................
Heb nog een mail klaar liggen voor Arriva, maar ook na gegoogle besef ik dat ik niet de eerste ben, en waarschijnlijk ook niet de laatst. Zal derhalve de zeer onterechte boete wel betalen, daar gelik met incasso bureaus en rechtzaken wordt gedreigd.
Is hier nu geen instantie die hier wat aan kan doen??
Mijn excuses dat mijn vraag nogal wat chaotisch over komt, maar ben zo teleurgesteld, is dit nu de manier waarop Arriva met mensen omgaat?