BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ov-chipcard

Bijdrage door gebruiker
22-05-2012
21 reacties
Begin mei 2012 doet van de ene op de andere seconde mijn ov chipcard helemaal niets meer in de bus, de kaart is uitwendig geheel intact. Op het Veoliakantoor blijkt de kaart ook niet leesbaar. Wel met formulier terug naar huis. Daar lees je dat als het niet functioneren van de kaart aan de kaarthouder ligt het de kaarthouder dus de nieuwe chipcard je € 7,50 kost. Maar als het een kaartfout is, er geen kosten in rekening gebracht worden. Op 22-5 krijg ik de nieuwe kaart binnen. Met als tekst: Betaling, wij vragen u vriendelijk de kaartbijdrage van € 7,50 binnen 30 dagen over te maken op rek. nr xxx van Arriva. Bij niet tijdige betaling behouden wij ons het recht voor uw kaart te blokkeren. Als u vragen heeft ..... kunt u bellen naar arriva klantenservice. Er wordt dus duidelijk gesteld dat het mijn schuld is, dat "de uitvinding van de eeuw" kapot was.

Dus gebeld naar arriva klantenservice. Weten van niets en de klacht wordt genoteerd en ik mag als ik niets hoor over 14 dagen terugbellen. Dus de ov chipcard gebeld, blijkt dat het een fout van de kaart is en ik dus niets hoef te betalen. Maar dat dit de standaard brief is, de ze erbij verzenden. Als je dus de € 7,50 betaald krijg je het aan zekerheid grenzend de ten onrechte betaalde kosten niet terug terwijl het een fout van de kaart is. Ja, je mag een klacht indienen via de site. Ik vind dit te lu**ig voor woorden. Op mijn vraag waarom er een foute standaardbrief bij zit, word ik wel begrepen, maar ze kunnen er niets aan doen .......... Wat vinden de forum leden hiervan?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.