BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opzegging NS jaarkaart (diefstal)

Bijdrage door gebruiker
04-05-2007
3 reacties

Op 30-12-2006is voor mij een nieuwe NS jaarkaart ingegaan voor euro 4850. Dit komt neer op een maandelijks bedrag van euro 405.

Nu heeft de NS eenzijdig bepaald, en ergens op hun site blijkbaar verwerkt, dat zij het verschuldigde jaarbedrag in 10 maandtermijnen zal innen, hetgeen neerkomt op een maandelijks incasso van euro 485. Hierbij hoeft de klant de laatste twee maanden niet te betalen. Het gebruik van de kaart is wel 12 maanden.

Nu heb ik vanwege een overplaatsing de NS jaarkaart opgezegd na 3 maanden en vervolgens met NS Klantenservice contact opgenomen hoe men de verrekening van de drie maanden wil regelen.

Ik heb nu driemaal euro 485 betaald en had naarhet gebruik driemaal euro 405 moeten betalen. Dit komt op een verlies voor de klant van 3x euro 80, is euro 240. NS Klantenservice gaf aan dat er geen verrekenig plaatsvindt, e.e.a. zou ergens op de site vermeld staan.

Dit kan ik niet anders kwalificeren dan pure diefstal, men heeft meer geind dan het geleverde product. Het feit dat NS eenzijdig besloten heeft jaarbedrag in 10 termijnen te innen kan hiervoor geen argument zijn. Gaarne verneem ik of er meerdere gedupeerden zijn en of er al eerder acties aangande dit onderwerp genomen zijn.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.