Ik ben van 2 mei t/m 5 mei naar Spanje op vakantie geweest. Ik had een auto gehuurd via autoeurope.nl bij het verhuurbedrijf Solmar. Ik vloog vanaf Zaventem naar Barcelona. Door de aanslagen moest ik vlak voor vertrek mijn vlucht omboeken en dus de ophaaltijd van mijn huurauto ook omboeken. Bij het omboeken van de huurauto moest ik de boeking opnieuw maken en iemand aan de telefoon bij Autoeurope vertelde mij dat ik goedkoper uitkwam met een betere verzekering, namelijk de Supercover verzekering waarbij alles verzekerd was.
Eenmaal in Spanje bleek dat ik bij het ophalen nog eens 60 euro moest bij betalen. Daar vertelde ze mij dat ik een basisverzekering had en geen Superverzekering. Ik had de keuze om 60 euro bij te betalen als ik een superverzekering wilde, en als ik een basisverzekering wilde moest ik 100 euro bijbetalen. Ik heb de 60 euro bijbetaald omdat ik anders de huurauto niet meekreeg.
Bij thuiskomst heb ik de voucher erbij gepakt en hierop stond dat ik een basisverzekering had, terwijl ik 100% zeker ben dat ik een superverzekering had aangeklikt op de website, en de medewerker bevestigde dat ook toen ik hem voor de vakantie aan de telefoon had. Ik heb nergens in de Algemene voorwaarden of op de website kunnen lezen dat ik extra moest betalen in Spanje.
Ik heb zojuist met Autoeurope gebeld en ik kreeg een Engelstalige vrouw aan de telefoon, wat natuurlijk al moeilijker wordt om het uit te leggen. Wat ik van haar begreep is dat Autoeurope en Solmar niet van elkaar weten of er een verzekering is afgesloten en dat ik daarom extra moest betalen. In feite komt het er op neer dat Autoeurope mij dus laat barsten omdat "ze niet verantwoordelijk zijn" voor het autoverhuurbedrijf Solmar in Spanje.
Ik zit nu met de vraag wat ik hieraan kan doen. Moet ik bepaalde instanties inschakelen?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Mark de Wit