BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

opgelicht aankoop auto

Bijdrage door gebruiker
30-05-2012
54 keer bekeken
4 reacties
Mevrouw, meneer

Graag wil ik advies over een miskoop die ik heb gedaan.
Ik heb via Markplaats bij garage van Wamelen in Pijnacker een Opel Agila gekocht. Ik heb er een stukje in gereden en de auto maakte meer geluid dan ik gewend was van mijn Opel Corsa. Dit is niet vreemd want daar staat dit model om bekend. Ik heb voor de auto, uit november 2000, 1850 euro betaald, hij zag er mooi uit, ook onder de motorkap leek alles nieuw. Ik heb geen verstand van auto's en dat is de reden waarom ik voor een garage heb gekozen. Na een paar dagen reed mijn dochter in de auto en vond het geluid verontrustend, ook mijn andere dochter vond dit. Hierop ben ik naar een garage gegaan om hem na te laten kijken. Er bleek een nieuwe versnellingsbak en misschien ook een nieuwe koppeling in te moeten, schatting kosten 1300 euro. Ik heb meteen de heer van Wamelen gebeld en hem vriendelijk gevraagd of hij me tegemoet kon komen. Zijn antwoord was kort maar krachtig, hij kon niets voor me doen. Als ik een dure auto van 10.000 euro had gekocht zou hij het wel gedaan hebben maar hij maakte al bijna geen winst op deze auto. Mijn schoonvader heeft een dag later gebeld. De heer van Wamelen zei dat het bedrag van 1300 euro voor deze reparatie veel te hoog was en dat het veel goedkoper gemaakt kon worden. Mijn schoonvader zei daarop dat hij hem dan maar goedkoper moest repareren. Daar moest hij over nadenken en hij moest maandag terugbellen. De heer van Wamelen gaf toen aan er niet aan te willen beginnen. Voor mij is 1850 euro al veel geld waar nu dus nog 1300 euro bij zou komen. Omdat de heer van Wamelen de auto niet wilde repareren ben ik naar een andere garage gegaan, ik had de auto tenslotte nodig. De uiteindelijke kosten bedroegen 1147,53 euro.
Als mijn dochters horen dat er iets niet in orde is met de auto moet een monteur dat toch zeker horen. Ik wil het liefst dat hij deze kosten betaald of in ieder geval de helft.

Ik heb de heer van Wamelen al verschillende brieven gestuurd waarop hij DAS heeft ingeschakeld. Hij geeft aan dat hij nooit de gelegenheid heeft gekregen om de schade zelf te beoordelen of te repareren.

Met vriendelijke groet,

Yvonne Hardenbol
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.