Onlangs begon een lampje ophetdashboard van mijn auto eerst te flikkeren en vervolgens permanent te branden. Ik meldde dit aan de merkdealer en die gaf als antwoord dat er dan waarschijnlijk een sensor moest worden vervangen. De kosten bedroegenbijna € 200,-. Hij had de sensor niet invoorraad en vroeg mij of hij die kon bestellen. Wellicht had ik bij het woord "waarschijnlijk" wat meer op mijn hoede moeten zijn, maar omdat ik op een site van de ANWB had gelezen dat volgens de wegenwacht bij mijndoorgaans probleemloze auto dit een probleem is, dat nog wel eens wil voorkomen en dat vervangen van de sensor dan de oplossing is, gaf ik mijn akkoord. Nadat de sensor was binnengekomen werd deze gemonteerd. Helaas brandde het lampje daarna nog steeds.Toen de monteur zowat een uur tevergeefs bezig was geweest om de oorzaak te achterhalen, zei hij datze het verder gingen uitzoeken. Ik kreeg wel een rekening van ruim € 200,- voor de sensor en een kwartier arbeidsloon. Daarna hoorde ik niets meer en de rekening heb ik nog niet betaald. Een week later kreeg ik een heel ander probleem met de auto (andere controlelampjes die gingen brandden). Omdat ik me op dat moment in een ander deel van het land bevond, nam ik contact op met de dichtsbijzijnde merkdealer. Deze wist het nieuwe probleem snel te verhelpen. En passant wees ik hem op het eerdere probleem en vertelde hem dat zijn collega-dealer hier geen oplossing voor wist. Oh zei hij, dat zal de bedrading wel zijn, is een bekend probleem van dit type auto. Binnen 10 minuten had hij het opgelost. Dus het lag niet aan de sensor? vroeg ik.Lijkt meniet, zei hij voorzichtig, omdat hij zijn collega niet wilde beschadigen. Vraag: Wat nu te doen? De oude sensor er weer op laten zetten en alleen een half uur arbeidsloon betalen? Of, als ze de oude sensor niet meer hebben, een korting bedingen? Of zit ik door mijn akkoord met de bestelling van de sensor aan het betalen daarvan vast, ondanks dat de vervanging onnodig was?