Hallo!
Ik zal het zo kort en simpel mogelijk houden
5 april gebeld naar SERVA VOLVO dealer over een auto.
Werd verteld dat het een goede auto is en dat het geen motorische problemen heeft
6 april langs geweest om het te bekijken en eventueel an te schaffen.
We konden geen proefrit maken omdat wij dat van te voren moesten melden zodat ze de occasion naar buiten konden brengen.
Auto startte goed, witte rook uit het uitlaat dus ook goed. Auto zag er schoon uit. Ramen waren elektrisch goed en de remblokken en schijven waren vervangen bij 95.000km werd er verteld.
Alleen over de distributieriem kon hij niks vertellen. In het onderhoudsboekje stond niet dat het vervangen was en hij kon ook niet vinden wanneer het vervangen moest worden.
Nadat wij over waren gehaald door de verkoper dat het om een goede auto ging met geen problemen vroegen wij of er garantie op zat. Reageerde dat garantie en onderhoud voor 6 maanden bij de BOVAG voor €2500 euro extra te regelen was. Goedkoperen of een andere garantiepakket was totaal niet mogelijk volgens de verkoper.
Nou een auto voor €4400 is €2500 voor garantie te veel, is al snel een veel beter auto. Geen geld hiervoor.
Toen ik de remote key zag waren de knoppen kapot. Toen ik erover vroeg werd er gezegd dat ik garantie erbij moest nemen zodat het gereparreerd zou worden. Dat kan ik zelf wel voor €10 euro doen in plaats van €2500 :P
Werd afgesproken dat we APK erbij kregen en dat bij de APK beurt alle gebreken vervangen en/of gerepareerd zou worden.
Valt de distributieriem ook onder APK beurt? Want bij 110000KM is de distributieriem wel toe aan vervanging.
We hebben wel al een handtekening gezet voor de aankoop maar nog niet betaald. Auto zit nog in zijn APK beurt bij de dealer.
Als we gebeld worden dat we de auto kunnen ophalen, en we merken dat er iets mis mee is zoals dat de auto scheef rijdt of dat de distributieriem niet vervangen is bij de APK beurt, kan ik dan weigeren om te betalen?
Ik vroeg als wij de auto meenemen en na één dag bleek er iets mis te zijn ermee, zouden ze hier dan wat aan doen zonder kosten? Werd er verteld dat het geen probleem is, dat ze niet zullen zeggen 'Nou pech gehad' maar ons zouden helpen en het probleem verhelpen.
Nou las ik op een forum dat de SERVA VOLVO dealer in Amersfoort niet zo betrouwbaar is als dat ze voordoen.
Hier te lezen: http://www.occasionadvies.nl/forum/topic/284
Wat als wij nou bedonderd worden?
Dit is mijn eerste auto en ben na het lezen van dat een beetje bezorgd geworden dat ik misschien na het ophalen van mijn auto met hoge kosten kom te zitten wat niet verteld is tijdens de aankoop.
Kan ik nadat ik het heb betaald ermee naar ANWB gaan voor een totaalkeuring, en als blijkt dat er verborgen gebreken in zitten de kosten bij de dealer ophalen? Is dat juridisch mogelijk?
Bij voorbaat dank!