BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

NS rekent twee reizen als losse reizen maar geeft geen korting voor abonnement

Bijdrage door gebruiker
24-03-2025
3 reacties

Ik heb een dalvrij abonnement dus ik kan vanaf 18:30 gratis reizen, of nou ja ik heb er dan dus al voor betaald. Ik reisde naar station sloterdijk checkte daar uit om iets aan een vriend af te geven, checkte weer in en reisde weer verder. Als ik niet op sloterdijk zou moeten zijn was ik over Haarlem gereist. Ik heb mijn reis zo geplant dat ik het tweede deel gratis kon reizen. Nu rekent de NS beide reizen als een losse reis, want ik betaal twee keer het instaptarief. Maar ik krijg niet de korting want zo wordt mij uitgelegd door de klantenservice "ik had 40 minuten moeten wachten anders telt het als overstap" maar ik mag wel twee keer instaptarief betalen wat niet zou moeten als het echt een overstap was.

De NS beweert dat het hun regels zijn maar dit voelt gewoon als een ingewikkelde manier om consumenten wat meer geld uit te knijpen. Wat kan ik nog doen. Het gaat mij niet om die paar euro, maar meer om het principe en de duizenden euro's die ze van onwetende reizigers afpakken.

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.