Op 07-10-2007 probeerde ik in de automaat mijn kaartje te kopen. Dit lukte niet omdat volgens de NS mijn pas ongeschikt zou zijn en ik ben naar het perron gelopen waar de trein al gereed stond. Ik heb voordat ik instapte de conducteur aangesproken dat het niet mogelijk was om een kaartje te kopen en hij zou hij gaf mij een geschreven vervoersbewijs. De conducteur vertelde dat ik binnen enkele dagen een acceptgiro zou ontvangen met de normale ritprijs van €5,70.Een maand later kreeg ik een rekening voor de treinrit van €40,70. Dat is precies €35,- meer dan dat de conducteur vooraf zei. Ik stuurde meteen een briefmet het hele verhaal en dat ik er niet mee accoord ging.7 dagen later kreeg ik een brief terug van de NS dat het volgens de voorwaarden niet mogelijk was om er iets anders van te maken, en ik moest €10,- extra betalen omdat ik te laat zou zijn met betalen. De dag daarna kreeg ik ook een nieuwe accept-giro met een prijs van €50,70. Dit heb ik betaald omdat ze anders incassoburaus zouden inschakelen, maar mag de NS dit zomaar doen? Het is toch niet mijn fout dat hun automaat mijn pas niet accepteerd en de conducteur in hun ogen onjuiste informatie geeft?