BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden

Bijdrage door gebruiker
29-04-2016
20 reacties
Afbeelding bij deze post - NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden
Moeder van bijna 78 heeft op 23 maart haar NS voordeelurenabonnement opgezegd. Volgens de algemene voorwaarden (artikel 5.2) betekent dit dat ze per 1 april heeft opgezegd. De systemen van de NS kunnen de opzegging niet aan. Hier wordt niet over gecommuniceerd door de NS. Mijn zwager en ik hebben diverse malen contact gezocht. Moeder is al een keer onverrichte zaken naar het station geweest (om het abonnement van haar OV chipkaart af te halen). Nu blijkt dat NS het abonnement per 1 mei wil stopzetten vanwege een opzegtermijn van 1 maand danwel 14 dagen die nergens in de voorwaarden is terug te vinden. Diverse vragen op welk artikel uit de voorwaarden ze dit baseren, blijven onbeantwoord. Als reactie/antwoord dreigt de NS om het abonnement dan maar niet te beeindigen. Heel bijzonder! Maar zelden zo'n onbeschofte klantenservice meegemaakt. (Er was slechts 1 NS Twitter medewerker die aangaf dat wij een punt hebben, maar deze houdt vervolgens ook vast aan een fictieve opzegtermijn van 14 dagen.) Belangrijkste conclusie: NS houdt zich niet aan haar eigen voorwaarden!

Hoe dring je door tot iemand bij NS die er wel voor zorgt dat deze opzegging volgens hun eigen voorwaarden wordt afgehandeld? Een klantenservice (die het woord klantenservice recht doet) aan de telefoon danwel via Twitter kent de NS namelijk helaas niet.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.