BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

misleidende reclame

Bijdrage door gebruiker
02-01-2014
8 reacties
Geachte heer,mevrouw,

In december heeft mijn echtgenote een multifocale bril gekocht bij eyewish in Maastricht( aanschaf prijs 1038 en 150 korting op de glazen, dus netto 888 euro). Toen zij de bril kwam ophalen zag zij een groot aanplakbord in de winkel met daarop de tekst alle merkmonturen gratis. De verkoper zei dat dat niet voor mijn echtgenote gold.
Ik heb namens mijn echtgenote een klacht ingediend bij eyewish en daar werd op gereageerd met de mededeling dat er sprake was van miscommunicatie tussen de winkel en het hoofdkantoor en dat de korting wel zou gelden voor mijn echtgenote. Ik zou alsnog 50 euro terug kunnen krijgen in de winkel. Het montuur kostte 239 euro. Toen ik vroeg waarom ik geen 239 euro terug kreeg was het antwoord: uw vrouw heeft al 150 euro korting gekregen op de glazen en dus krijgt zij nu maar 50. De maximale korting op het montuur bleek maar 200 euro te zijn. Op het bord in de winkel (trouwens ook te zien bij de reclame op TV) staat: alle merkmonturen gratis en in heel kleine letters onderaan: zie de voorwaarden. In de voorwaarden staat inderdaad dat de gratis brillen een maximumkorting kennen van 200 euro. Juridisch zal eyewish dus wel gelijk hebben, maar ik vind het ronduit misleidend. De korting op de glazen van 150 euro werd dus ook ineens weer teruggedraaid. Kan ik hier nog iets tegen doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.