BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mijn Auto staat per 1 maart al in garage en probleem nog niet opgelost

Bijdrage door gebruiker
03-04-2017
83 keer bekeken
4 reacties

Mijn Auto staat per 1 maart bij een ex alfa dealer.

Deze garage was een alfa/fiat dealer. Maar officieel niet meer, dit is mij niet verteld.

Auto is in de eeste week uitgezocht, en bleek dat het om de multi air module ging. 1150 euro.

Na een week zijn de onderdelen eindelijk binnengekomen en de tweede week werd het gemonteerd.

Ik kon het op een woensdagochtend ophalen, begon de motor nog steeds enorm te trillen, helaas bleek er een foutje te zijn.

Na 2 dagen uitzoeken werd mij mede gedeeld dat het de voor en achter kleppen zijn. De kosten zijn een extra 1500 euro.

Dit kan volgens de garage komen doordat de multi air module stuk zou zijn.

Echter heb ik een second opinion gevraagd bij een ECHT erkend Alfa dealer. Deze geeft aan dat het mogelijk is dat de kleppen stuk zijn door de kapotte multi air module, echter bij verkeerd montage van de multi air module ook de kleppen stuk zou kunnen gaan.

Ieder geval, de dealer zou de kleppen bestellen. En de vrijdag erop kon ophalen. HElaas moest er nog een onderdeel binnenkomen en ook dit zou na het weekend gebeuren. Conclusie...maandag kan je het ophalen.

Elke keer als ik bel, dan is er een excuus. De Garage neemt geen contact op met mij, maar ik moet hem continu bellen.

Ieder geval heb ik gewacht tot maandag, geen telefoontje, dus een dinsdag heb ik gebeld, kreeg ik als antwoord dat het alweer niet gelukt is, omdat er nog een onderdeel op maat gemaakt moest worden. De woensdag ben ik zelf langs geweest en hij gaf aan dat hij eindelijk binnen is. De vrijdag mocht 31 maart mocht ik het ophalen. Vervolgens heb ik gebelld, kreeg als antwoord dat het weer niet gelukt is. Volgens de receptioniste is de eigneaar tevens enige monteur door zijn rug gegaan.

De eigenaar van de ex alfa dealer is de enige monteur. Zijn vader van boven de 70 helpt hem een handje mee. Verder geen personeel te vinden.

Elke week dat ik moet wachten ga ik steeds meer twijfelen over zijn kunde en kennis.

Vandaag maandag 3 april ben ik persoonlijk langs geweest in de ochtend en gaf hij aan dat het de goeie kant ging met mijn auto, hij zou mij in de middag bellen. Ook dit is helaas niet gebeurd.

Ik ben enorm bang dat hij meer schade gaat toebrengen aan mijn auto, dat de kleppen daadwerkelijk stuk is gegaan bij een verkeerde montage van de multi air module. Hoe kan ik dit bewijzen?

Ik moet wel eerlijk wezen dat de eigenaar mij de volledig 4 weken een auto heeft geleend zodat ik alsnog naar mijn werk kan rijden, echter ben ik gewoonweg bang dat hij het niet of niet volledig kan repareren en ik een kostenplaatje heb van 2650 of meer euro's.

Wat kan en mag ik doen? Kan ik de auto daar alsnog weghalen zonder iets te betalen?

Kan iemand mij hiermee helpen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.