Heb in december bij Pearle in Oss een bril aangeschaft Varifocus. Heb duidelijk aangegeven dat ik niet de goedkoopste maar ook niet de duurst wilde hebben. Het advies van de Filiaalhouder was (getuigen) U krijgt een prima glas dat overeenkomt met de kwaliteit die u nu heeft. Na enkele dagen merkte ik dat het kijken tussen veraf en dichtbij moeilijk ging en vertekende ook was inmiddels al een glas er spontaan uitgevallen. De reactie was het is even wennen. Ik draag al ruim 20 jaar variofocus glazen dus heb het nog 3 weken aangezien maar nog steeds niet goed kunnen zien. Ook was er inmiddels weer een glas uitgevallen. In Januari was ik het zat en ben weer teruggegaan. Een medewerkster heeft de bril toen doorgemeten en bekeken en zei dat ze hem zou opsturen. Na 2 weken eindelijk de bril terug.Er waren andere glazen ingezet omdat deze niet goed bleken te zijn. Nog steeds vertekening en niet kunnen wennen. Antwoord van de opticien je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten je hebt het basic model glazen en die kunnen vertekening opleveren. Terwijl dit tijdens het advies pertinent niet vermeld is. Klagen had geen zin ik kon de luxe glazen nemen en 100 of 200 euro bijbetalen. Heb toen een klacht bij pearle ingediend omdat de filiaalhouder tot 3 x toe de telefoon erop gooide. Via Klacht.nl klacht tevens gemeld, maar geen oplossing. Heb toen door 2 onafhankelijke opticiens de bril laten doormeten en vergeleken met het aankooprecept. Zelfs een bezoek aan de oogarts. Wat bleek bij het vervangen van de glazen had men gewoon de oude sterkte van mijn vorige bril erin gezet. Op de bon stond dioptire 5.25 in de bril zat 4.50 Een exacte kopie van mijn oude bril. Ik had dus helemaal geen nieuwe bril nodig gehad. Alleen het leesgedeelte was aangepast, maar dit was minimaal. Heb wederom een klacht ingediend dat de geleverde glazen niet overeen kwamen met de glazen die opgemeten waren en op de factuur stonden. Verschillende compromissen voorgesteld. Geen oplossing bijbetalen en anders niet zeuren. Ik voel me misleid niet goed voorgelicht en heb dus ruim 4 weken met een bril opgelopen met te sterke glazen en glazen van de goedkoopste categorie. Ik wil nu mijn geld terug en de bril retour. Ook tijdens de vakantie weer glas eruit gevallen . Dit speelt nu al sinds december 2011 en nog steeds geen oplossing. Heb in totaal de bril 5 weken opgehad en loop nu al 2 maanden met mijn oude bril op.Heb hierover al contact gehad met de juriische afdeling van de consumentenbond en die adviseerde mij het eerst via brieven of email te proberen. Nu dit dus niets heeft opgeleverd hoop ik dat programma iets voor mij kan doen. De totale aanschaf van de bril bedroeg 379,00 euro waarvan 300 door de zorgverzekering is betaald en 79,00 euro door mijzelf. Wat zijn mijn rechten