BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe krijg ik mijn geld terug van een amateur scooter reparateur?

Bijdrage door gebruiker
16-06-2022
12 reacties
Ik heb mijn scooter ter controle gebracht naar een reparateur via scooter reparatie service.NL. Een andere reparatie service dan mijn eigen dealer, Central Scooters uit Oosterhout. Van die reparatie heb ik uiteraard een factuur gehad en de reparateur had de problemen opgelost zei hij en een paar dingen vervangen. Nu bleven de problemen aanhouden en heb ik mijn scooter toch naar mijn eigen dealer gestuurd ter controle en die zag bij het openmaken van de scooter dat er dragen los hingen die vast moeten zitten, er draden zijn aangelegd waarvan mijn dealer zich afvraagt waarom ? En dingen zijn vervangen die een maand eerder bij de standaard onderhouds beurt na 500 km al vervangen waren. Tevens heeft de reparateur van scooter reparatie service schade aan de kap aangericht (hap eruit) en krassen op het lak gemaakt die, bij een scooter van nog geen 3 maanden oud, normaal gesproken ondenkbaar zijn. De reparateur bleek achteraf ook geen erkende dealer te zijn zoals hij zich voordeed. Mijn eigen dealer heeft de Electra vervangen zodat ik weer onbezorgd kan rijden. De kap die beschadigd is valt nu niet onder de garantie omdat het bij een ander is gebeurd. Mijn vraag is : hoe kan ik de kosten (schade maar ook de onnodige reparatie kosten) verhalen bij die amateuristische reparateur? Hij gaf zelf aan dat hij zich alleen kan beroepen op zijn bedrijfs aansprakelijkheids verzekering als de schade door hem zelf erkend wordt. Dus wat zijn de opties die ik heb? Moet hij het alsnog vergoeden via zijn aansprakelijkheidsverzekering?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.