Ik heb op 16 december 2016 bij BMW Amsterdam een nieuwe BMW740E gekocht.
Tijdens de garantie periode, van 16-12-2016 t/m 16-12-2019, heb ik meerdere malen geklaagd over de capaciteit van de hoogspanningsaccu in de auto.
Iedere keer werd er een software update gedaan en zou het probleem opgelost moeten zijn, wat uiteindelijk weer niet het geval bleek te zijn.
Op 16 januari 2020 breng ik mijn auto naar de BMW Amsterdam garage, daar wordt de diagnose gesteld dat er enkele cellen van de hoogspanningsaccu defect zijn.
Ik heb toen mijn verbazing uitgesproken en gevraagd of dit onder garantie kon worden hersteld daar dit probleem tijdens de garantie periode al meerdere keren was gemeld.
We hebben toen een afspraak gemaakt dat ik mijn auto op 27 januari zou brengen voor reparatie.
Ik heb mijn auto op 27 januari gebracht.
Toen ik een aantal dagen later mijn auto op kwam halen werd aangegeven dat ze een nieuwe diagnose hadden gedaan, met als resultaat dat de hoogspanningsaccu geen defect had.
Ik heb toen aangegeven dat ik de auto niet had gebracht voor een nieuwe diagnose maar voorhet herstel van het geconstadeerde probleem.
Het herstel konden ze niet doen daar de nieuwe diagnose had aangegeven dat er geen defecten in de hoogspanningsaccu aanwezig waren.
Ik heb toen aangegeven dat ik het daar niet mee eens was en dit graag met BMW Nederland wilde bespreken. Op mijn vraag of zij mij de gegevens van een contactpersoon bij BMW Nederland wilde geven, kreeg ik als antwoord dat ik dat via de website van BMW moest doen.
Dit heb ik op 3 maart 2020 gedaan.
Ik heb de situatie eerst uitgelegd via een klachten formulier op de site met het verzoek mij hierover terug te bellen.
BMW Nederland heeft mij terug gebeld.
De contactpersoon gaf aan dat hij de situatie begreep en hij dit intern zou overleggen en mij over de uitkomst hiervan zou informeren.
Op 20 maart had ik nog geen reactie ontvangen.
Ik heb toen een email gestuurd met de vraag voor een status update.
Ik kreeg op 20 maart een mail dat zij mij op 10 maart een brief met een reactie hadden gestuurd, een kopie van de brief zat in de email.
Deze bleek naar mijn oude adres te zijn gestuurd, terwijl ik BMW Amsterdam in 2017 een verhuisbreicht had gestuurd en in al mijn communicatie met BMW Nederland mijn huidige adres had vermeld.
In de brief van BMW Nederland geven zij aan dat zij niets voor mij kunnenbeteken daar de BMW dealers binnen BMW Nederland verantwoordelijk zijn voor de technische beoordeling van voertuigen.
Ik ben niet tevreden met dit antwoord en vraag u of u mij kunt verder kunt helpenzodat het probleem bij mijn auto daadwerkelijk door BMW onder garantie wordt opgelost.
Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Arno Patje