BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie

Bijdrage door gebruiker
25-11-2013
3 reacties
Ik heb in in november 2011 mijn nieuwe KIA Sportage geleverd gekregen.
Een belangrijk punt voor mij om voor KIA te kiezen was de 7 jaar garantie waar mee geadverteerd wordt. Ik heb de meest luxe uitvoering genomen met een paar extra's uit de assessoires gids.van KIA.
Nu heb ik na een garantie reparatie problemen met de gemonteerde parkeerhulp voorzijde auto. Hoe dit kan weet ook de garage niet. Ik heb de auto tot 3x toe terug moeten brengen omdat het probleem niet verholpen was. Zelf op de snelweg bij 120 km begon het systeem spontaan te piepen. Na de derde poging om het te repareren heeft de monteur mij gezegd dat er een nieuw systeem gemonteerd moest worden. Toen ik dit bij de service balie ter sprake bracht werd mij verteld dat dit niet onder de garantie zou vallen (daar waar 7 jaar de standaard is). Ik heb een auto besteld met extra's alleen bleek dat die achteraf door de dealer ingebouwd worden en dan niet onder de garantie van KIA vallen. Is dit een normale gang van zaken of heb ik de 7 jaar garantie verkeerd begrepen?
Ik hoop dat er iemand is die weet hoe dit in elkaar zit!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.