BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Foutieve meubels

Bijdrage door gebruiker
14-07-2015
54 keer bekeken
19 reacties
Goeden avond,

Vandaag heb ik meubels geleverd gekregen die niet conform afspraak waren.
Bij het afleveren constateerde ik dat de kleur bank niet volgens afspraak was en die niet aan wilde nemen. De overige meubels, die in dozen zaten, heb ik wel aangenomen. Voordat deze binnen werden gezet moest ik eerst het bedrag via pin betalen. Na het uitpakken van de eettaffel en het in elkaar zetten bleek het tafelblad beschadigd (streep over het blad heen, weg geveegde lijmresten, en een lelijk afgezaagd blad) nadat ik de 4 stoelen (met arm leuning) onder de tafel wilde schuiven kon dit niet. Tafelpoten hebben dopjes van een halve cm dik. Dressoir en tv meubel kast is nog niet uit gepakt. Salon tafel wel en die is wel volgens afpraak.

Ik ben diezelfde middag naar de winkel geweest om dit op te lossen. Foto's laten zien enzo.
De verkoper gaf aan geen fouten gemaakt te hebben en dat het mijn fout is..
Na enige tijd en de gemoederen die hoog opliepen heb ik de winkel verlaten.
Bij aankomst thuis besloten het hoofdkantoor van het bedrijf te bellen voor een oplossing.
Ook deze meneer was niet vriendelijk, liet mij niet uitpraten en wilde niet tot een oplossing komen.
Zijn enige oplossing is hogere dopjes toe te sturen zodat de tafel hoog genoeg is om de stoelen eronder te schuiven. Terwijl er aan de verkoper in de winkel bij bestelling nadrukkelijk was gevraagd of dat de stoelen onder de tafel konden omdat de bestelde tafel model niet in de winkel aanwezig was ( uitschuiftafel) Resultaat een zwevende tafel.. Dit kan natuurlijk niet. Dit is ook meerdere malen aangegeven. Er was geen enkele andere oplossing mogelijk. Het was alles aannemen zoals geleverd. Geen geld terug.

De meerdere gesprekken die zijn geweest waren alles behalve vriendelijk.
Toen ik aangaf dat ik contact op zou nemen met de politie gaf hij aan zich bedreigd te voelen en ook contact op te nemen met de politie inzake dit dreigement.!?!?!?

Wat mag en kan ik nu nog doen.
Ik ben nu zover beland dat ik alle meubels terug wil sturen en mijn geld terug wil.

Ik heb mijn meubels in een meubel zaak besteld. Ik verwacht dat ze kant en klaar aan huis worden geleverd inplaats van een bouw pakket. Er is namelijk in de winkel niet vermeld dat het bouwpakketten waren. Er was ook niet gevraagd of het gemonteerd geleverd moest. Mag toch best voor het geld wat ik er voor betaald heb.
Ik zit nu op een kale koude grond zonder tafel en stoelen.
Please help me en laat me weten wat ik kan doen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.