BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Factuur aankoop auto onjuist door korting op inruil

Bijdrage door gebruiker
04-07-2017
5 reacties
In december 2016 hebben we een jonge tweedehands auto gekocht bij van den Udenhout. Met inruil. Twee weken geleden is onze auto gestolen tot ons verdriet. Gelukkig zijn we All Risk verzekerd bij Interpolis. Nu blijkt dat de order en de factuur niet overeenkomen. Van den Udenhout heeft de factuur aangepast en meldt korting die we niet gekregen hebben. Volgens de schade expert doen garages dit ivm de marge op de inruilauto, die is dan hoger. We hebben een order die getekend is door beide partijen en een factuur die we later gekregen hebben. Helaas gaat Interpolis uit van het totaalbedrag van de factuur. Dat scheelt 900 euro. Feitelijk is de afspraak die zwart op wit staat met Van den Udenhout anders weergegeven op de factuur, en niet in ons belang maar in hun belang. Ja daar hadden wij natuurlijk alert op moeten zijn, maar eerlijk gezegd is Van den Udenhout een vertrouwde naam, daarom zijn we ook bij hun terecht gekomen. Dus achteraf voelen we ons niet prettig. Eerst een gestolen auto en nu 900 euro minder terug dan de aankoopwaarde.
Heeft iemand er ervaring met een dergelijke situatie, en wat is de oplossing ?
We hebben ook een recht bijstandsverzekering bij Interpolis.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.