BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Essent

Bijdrage door gebruiker
29-03-2012
72 keer bekeken
15 reacties
Twee jaar geleden ben ik op mijn huidig adres komen wonen. De elektro-kosten (geen gas) werden geschat op 33 €. Na 3 mndn kreeg ik een afrekening, na meterstand opgave. Ik moest van de 3 mndn bijbetalen en tevens werd mijn maandelijks bedrag 78 €. Ik vond het veel, maar dacht vergeleken met de oude bewoonster meer stroom verbruikte.
Na 2 jaar (sept 2011) kreeg ik een brief dat mijn leverancier (Westland Energie Services) dat zij de levering aan mij stopzetten. De reden was onduidelijk, maar kreeg ineens (in dec 2011) iemand van de netbeheerder die mij vertelde dat hij mij kwam afsluiten, daar ik geen nieuwe provider had gezocht omdat de vorige ermee gestopt was en overgenomen door Essent, en Essent niet automatisch de oude klanten overnam. Hij gaf mij 8 dagen het te regelen.
Dezelfde dag nog een nieuwe provider geregeld (Greenchoice).
Na 2 weken kreeg ik een mail in het weekend om aan Greenchoice de meterstanden op te geven. Er werd benadrukt goed op te letten wat de dag- en welke nacht/weekend standen waren. Na enkele controles bleek dat beide meters in het weekend doorliepen. Dat verklaarde namelijk waarom ik van 33 naar 78 € (in april 2010) was gegaan. Na nogmaals gecontroleerd te hebben bleek dat beide meters verbruik telden.
Ik heb de netbeheerder gebeld en aan het eind van de volgende week kwam een monteur langs.
Hij constateerde het probleem. Hij verving de meter. Ik vroeg hem hoe nu verder. Dat wist hij niet. Ik vroeg hem op de werkbon te vermelden dat beide meters oplopen, ondanks omschakelen.
Ik heb naar de netbeheerder gebeld en mij werd verteld dat het verrekend met mij zou worden. Na 2 weken niets gehoord te hebben heb ik weer gebeld. Mij werd verteld dat door de dec-feestdagen (2011) er veel vakantiegangers waren, maar ik terug gebeld zou worden. Dat was niet gedaan. Ik weer gebeld. Ik zou worden gebeld. Dat was gedaan en mij werd verteld dat ze het hadden nagekeken en dat ik eigenlijk moest bijbetalen daar ik alleen over het goedkope tarief had betaald. Ik legde hem uit dat ik dan minder dan 33 € had moeten betalen, maar ik meer dan het dubbele heb betaald en de meters allebei blijven lopen ondanks omschakelen.
OK, dat begreep hij.
Een week later werd ik door de desbetreffende man gebeld met het verhaal: dat ze het hadden nagekeken en dat ik eigenlijk moest bijbetalen daar ik alleen over het goedkope tarief had betaald.
Ik zei hem dat hij mij dat een week ook had verteld. "Oh, sorry, ik kijk in een oude mail". Ik vertelde hem dat ik een kopie had van de werkbon waarop het duidelijk stond. Die kon hij niet meer terugvinden. Als ik de mijne even kon faxen of mailen. Gedaan. Ik kreeg een mail terug dat ze de correctie naar mijn provider Greenchoice hebben gestuurd. Ik weer een mail teruggestuurd dat dat het niet naar Greenchoice moet maar naar Essent die Westland Energie Services heeft overgenomen. Ik kreeg later een mail dat het op 15 feb 2012 naar Essent is gestuurd. Na enkele weken met Essent gebeld. Dat kon nog even duren. Ik heb weer gebeld Ze kunnen niets over deze zaak terugvinden. Maar ik zou vòòr 12 uur teruggebeld worden. Dat is niet gedaan. Na 3 dagen weer gebeld en weer wordt mijn verhaal aangehoord en zou ik zsm teruggebeld worden.
Ik heb heel veel geld met bellen uitgegeven, en het bedrag gaat om enkele honderden €€. Ik heb wel al van de netbeheerder de data gekregen wat teveel is berekend over die periode. Natuurlijk heeft Essent geen zin te betalen.
Hoe dwing ik Essent tot betalen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.