BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

DPD is een grote fout

Bijdrage door gebruiker
18-03-2010
291 keer bekeken
11 reacties
Ik heb een heel slechte ervaring met een logistiek bedrijf genaamd DPD. Ze hebben prima websites met alle beloften die je maar kunt bedenken. Maar vorige week heb ik een pakketje naar mijn klant gestuurd. ze beloofden dat dit pakket in minder dan 2 dagen zou arriveren. Een week was bijna voorbij en het pakket was nog steeds niet ontvangen. mijn klant moest elke dag, binnen een week, zitten wachten op dit pakket want ze zeiden steeds: "morgen zal het pakket aankomen'. Achteraf, bleek dat het pakket al een week in hun depot stond. ze beweren dat ze het adres kwijt waren geraakt. Maar natuurlijk dat is een vies smoesje want mijn klant ontving later precies dezelfde enveloppe met mijn aantekeningen erin. Op die enveloppe staat het adres, zo het is onmogelijk dat ze het adres kwijt waren tenzij ze die enveloppe ook kwijt raakten. Sterker nog, ze hebben ook het pakket geopend en in zwaar beschadigde staat geleverd. ze deden het pakket niet goed dicht en je weet dus maar nooit of er iets vermist was (dit pakket had als inhoud heel veel kleine dingetjes en heel persoonlijke dingen). Wat het ook nog erger maakte, is dat ze niet eens sorry zeiden toen de fout aan het licht kwam, laat staan dat ze schuld bekenden. ze geven de schuld aan hun logistiek partner Arends logistiek die inderdaad een fout hebben gemaakt bij het aannemen. Maar goed, dat was voor DPD, ze voelen zich als god en god kan niet fouten maken zo zeggen ze (vrij vertaald uit DPD-taal). ze spelen pingpong over wie er een fout maakte. Van een logistiek bedrijf verwacht je zulke dingen niet. Een pakket bevat heel persoonlijke dingen soms en als er een goede reden was geweest dat ze dit toch moesten openen dan zouden ze daarna tenminste het pakket weer goed sluiten, en dan sorry zeggen voor het ongemak. Maar er was geen enkele reden dat ze dit hoefden te doen want het juiste adres zat er nog op met het originele briefje erbij. Ik kan nog steeds niet geloven dat toen wij een klacht indienden, ze deden alsof dit helemaal normaal is en ik niet moest zeuren.

Ik zal nooit meer met mijn zaak een pakket via DPD versturen. En ook niet voor persoonlijk pakketten. Je weet maar nooit of dit goed aankomt immers. Weet iemand of ik voor zulke praktijken ergens een klacht kunnen indienen ? ik heb het gevoel namelijk dat zolang het pakketje úiteindelijk' is afgeleverd wij hier niks tegen doen. Ook als dit helemaal kapot is en zolang vertraagd.

Groeten,
D. William
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.