BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De Prins Occasions

Bijdrage door gebruiker
15-05-2015
55 keer bekeken
15 reacties
Afgelopen jaar September een auto bij dit bedrijf gekocht.
Volgens de advertentie zou deze auto goed onderhouden zijn en met een afleverbeurt en nieuwe APK afgeleverd worden. (het originele werkplaatsboekje was daadwerkelijk aanwezig) Bij een grote beurt in december bij de merkdealer blijkt dat de kokerbalken zijn doorgeroest, de uitlaat halfbakken met Gum-Gum dicht gesmeerd, remmen ondeugdelijk en nog een serie afwijkingen. Dit is dan ook zondermeer een aantal APK- afkeuringen daarnaast zijn de bovengenoemde punten ook niet als reparatieadvies op het APK rapport vermeld. De Prins Occasions heeft uiteindelijk d.m.v. een door mij ingeschakelde advocaat de kokerbalken gelast maar wil verder niet meewerken. De roestplekken in de kokerbalken zitten op een dusdanige plek dat het alleen door een specialist zijn te zien. Ter zijde, een auto die gelast moet worden is in de eindfase van zijn bestaan en de auto is gelijk in zijn waarde gehalveerd. De Prins Occasions is geenszins van plan om in de kosten tegemoet te komen. Juridisch is het bedrijf niet aansprakelijk te stellen. Moraal van het verhaal is, laat je auto terdege controleren door een ANWB, en geloof -in ieder geval bij dit bedrijf- absoluut niet wat er verteld of beweerd wordt. Liegen en bedriegen is hun handelsmerk.
In ben trouwens ook benieuwd of er ook andere mensen slechte ervaringen met deze autodealer hebben.

Maar het wordt nog erger, een week na de aanschaf van de auto in september kreeg ik een aanrijding, deze heb ik ook bij De Prins laten herstellen. (ik was toen nog in de veronderstelling dat het een betrouwbaar adres was) De Prins heeft met de schade expert afgesproken dat het zijportier en voorscherm vervangen zou worden. (dit is ook in een schriftelijke offerte vastgelegd) U raad het al, tijdens de grote beurd bij de merkdealer zagen we dat het portier en voorscherm niet waren vervangen en dat het vervolgens een plamuurwerkstuk was geworden. Het bedrijf steekt op deze wijze 1000 euro in zijn zak. Bij de vraag welke garantievoorwaarden van toepassing waren kreeg ik destijds te horen dat het ''De Prins'' garantie betrof. De Prins wil er verder niets van weten.
Dom van me, ja, goed van vertrouwen, ja maar voor de mensen die daar een auto willen kopen kijk uit!
Don.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.