Vorig jaar in februari kochten wij voor onze zoon zijn gedroomde audi tt. Bij de APK eind april kwamen er 4 nieuwe banden op. Tijdens de feestdagen in december wees een vriend hem op een bult op een van de banden. Er was toen nog geen 8000 kilometer mee gereden. Het was ons nog niet eerder opgevallen.In januari meldde onze zoon zich met zijn klacht bij de garage waar de banden waren gelegd. Volgens hen lag het aan het raken van trottoibanden. Immers: de velgen waren ook beschadigd. Nou, die velgen waren al beschadigd toen we ze kochten. Daar had het niks mee te maken. De enige trottoirband die onze zoon weleens op rijdt ligt hier voor de deur. Die is nog geen 4 centimeterhoog omdat wij de auto's allemaal en altijd half op het gras en half op de straat parkeren. Dit ivm breed landbouwverkeer dat anders alle spiegels aan diggelen rijdt. Vandaag gingde audi weer voor de APK. Afgekeurd op die ene band. We konden wel reclameren bij de leverancier van de band maar dan waren zowel de vervoers- als onderzoekskosten voor ons. Als alternatief kregen we een nieuwe band tegen inkoopsprijs aangeboden. We hebben dit, om de auto door de APK te krijgen noodgedwongen maar laten doen. Wel hebben we gemeld het niet eens te zijn met de gang van zaken. Een band die nog geen 8000 kilometer heeft gereden kan, behalve als er een zwakke plek in heeft gezeten, naar ons idee niet voorzienzijn van een bult.Bewust hebben we de band mee terug naar huis genomen. Hij staat nu in de gang en is nog splinternieuw. Zelfs de rubberen uitsteeksels aan de zijkanten zitten er nog op. Voor ons het bewijs dat er uiterst zuinig met de audi en zijn banden is ogegaan. Wie kan ons advies geven omtrent dit euvel. Had de betreffende garage niet op hun kosten de band moeten laten bekijken op fouten?. Was daar dan uitgekomen dat het inderdaad eigen schuld was dan was verrekening een ander verhaal geweest. Nu kostte het onze zoon weer 85 euro terwijl wij ervan overtuigd zijn dat het onder garantie moet vallen.
Graag uw visie.