Beste medegebruikers/ medewerkers Kassa,
deze maand heb ik (als Nederlandse student zijnde) mijn Master-diploma behaald aan de Universiteit Antwerpen. Komende maanden zal ik in Nederland fulltime stage gaan lopen, waarvoor ik dagelijks met de trein zal moeten reizen. Daarvoor wil ik gebruik maken van het aanbod 'uitgestudeerd' van de NS, waarmee afgestudeerden een jaar langer korting krijgen. Zie website voor meer informatie.
Zojuist heb ik met diverse medewerkers gesproken van de NS (en ook van DUO waar ik naar doorverwezen werd) die mij hebben meegedeeld dat het voor mij niet mogelijk is om de korting aan te vragen. Volgens de actievoorwaarden heb je recht op deze korting nadat je 'studentenreisproduct' is beïndigd: studenten in Nederland hebben recht op een Studenten OV-Chipkaart, Nederlandse studenten in het buitenland hebben recht op een 'OV-vergoeding buitenland'. Ondanks dat ik deze laatste afgelopen jaar heb ontvangen (en inmiddels heb stopgezet), kan ik de korting niet aanvragen. Ik moet volgens de medewerkers van de NS in het bezit zijn van een Studenten OV-Chipkaart (welke ik dus vanwege mijn studie in Antwerpen niet heb ontvangen), terwijl op de site expliciet over een 'studentenreisproduct' wordt gesproken.
Conform de actievoorwaarden (en aanvankelijk volgens diverse telefonisten van de NS die mij vervolgens doorverbonden) heb ik dus wel degelijk recht op deze korting. Het lijkt mij vreemd dat (Nederlandse) afgestudeerde studenten die in het buitenland hun diploma hebben behaald, hier niet voor in aanmerking komen. De NS zegt dat ze helemaal niks voor me kunnen doen. Wat kan ik doen om dit te veranderen?
Mvg, B. Hendriks