BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

2e hands auto gekocht, na 4 weken pech. 1500 euro aan reperaties gevonden.

Bijdrage door gebruiker
14-10-2017
75 keer bekeken
15 reacties
Samen met mijn moeder heb ik een leuke auto aangeschaft bij een garage. Een deawoo matiz met 1 jaar apk. Bij aankoop werd er gezegd dat de auto goed is en geen mankementen heeft. Na 4 weken heb ik met pech langs de weg gestaan. Er kwam lichte rook uit mijn motorkap. De koelvloeistof tank was helemaal leeg. Pech hulp dienst is erbij geweest want ik kon niet meer verder rijden. Pech hulp dienst heeft naar de auto gekeken en kwam tot de conclusie dat de koelvloeistof tank lekte. Hij heeft hem gevuld zodat ik naar mijn eigen vertrouwde garage kon om de auto na te laten kijken. Toen bleek dat de koppakking lek was. Maar dat was niet het enigste wat niet klopte. Er waren nog veel meer dingen die gerepareerd moesten worden en aan de hand daarvan had de auto nooit door een apk keuring kunnen komen. Wij zijn terug gegaan naar de garage, maar krijgen niet ons geld terug. Bij aankoop hebben wij een overeenkomst getekend waarbij staat vermeld dat wij geen garantie hebben. Maar nu vragen wij ons af of dit echt zo is. De auto die wij hebben gekocht had nooit door de apk keuring gekomen, is dit dan wanprestatie? Staan wij in ons recht wat betreft garantie als consumentkoper?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.