ik heb recent jaarafrekening vitens ontvangen.
de tarieven zijn mi.v. 1-1-24 gestegen.
ik heb geen slimme watermeter (weet ook niet of die bestaan) de meterstanden moet ik zelf aflezen en doorgeven.
i.v.m gewijzigde tarieven heb ik mijn meterstand op 1-1-204 opgenomen. ik kon deze toen nergens bij Vitens kwijt. ik had een opnamenummer anders kon ik geen stand doorgeven.
nu zijn er op de jaarrekening correct twee hoeveelheden vernoemd met elk hun eigen tarief. aangezien Vitens niet over de meterstand beschikt op 1-1 hebben ze dit ingeschat. In mijn geval betreft dit 7m3 minder dan mijn opname. die 7 m3verschil zit nu bij het hogere tarief. Al met al geen groot onoverkomenlijk verschil, klein bier en inderdaad je kunt er net aan biertje mee kopen. Ik heb getracht hoe ze dan tot deze meterstand gekomen zijn hun inschatting. Als ik zelf een liniear verbuik zou hebben.( het verbruik gemiddeld in de zomer is hoger dan in de winger) ofwel elk dag over de periode dan kom ik tot minder verbruik dan vitenst uitgaat in de duurdere periode. Ik heb het ze in Whatsapp bevraagd maar tot op heden geen enkele reactie op de whattsapp. Ik vraag mij af hebben meer mensen de ervaring dat de afrekening bij Vitens wel heel erg in het voordeel van Vitens wordt ingeschat. Krijg namelijk de indruk dat geld als water willen verdienen....
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.