BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hello Fresh niet besteld wel afgeschreven

  •  
24-08-2022
Begin juni had ik via een influencer een kortingscode voor HelloFresh. Ik ging naar de app en wilde een eenpersoonsbox met 3 maaltijden bestellen. Ik ben dus door het bestelproces heen gegaan en vulde de kortingscode in. Helaas werkte de code niet. Ik kwam toen in het scherm: kies je betalingswijze. Ik zou sowieso voor iDeal kiezen maar omdat de code niet werkte ben ik afgehaakt en heb ik alles weggeklikt. Normaal gesproken voldoende om niet tot een koop over te gaan.

Op een gegeven moment zag ik op mijn bankrekening dat HelloFresh op 6 juni 2022 een bedrag van €54,99 heeft afgeschreven (het bedrag van een 2 persoonsbox met 5 maaltijden)... Omdat ik al een account had bij HelloFresh van lang geleden kennen ze mijn rekeningnummer. Ik heb dit bedrag terug geboekt want ik heb nooit een bevestiging ontvangen van mijn bestelling (niet per mail of sms) en ik heb de box ook nooit ontvangen omdat ik niet thuis was. Nee natuurlijk niet! Ik heb niets besteld dus waarom zou ik dan thuis blijven??
HelloFresh beweert dat ze mij een sms gestuurd hebben zodat ik een andere dag en tijdstip kon kiezen, dit is nooit gebeurd!

Het bedrag heb ik uiteraard teruggeboekt op mijn rekening. Ik kreeg later betalingsherinneringen waar ik geen gehoor aan heb gegeven en nu krijg ik een incassobureau achter me aan. Ik heb de situatie al uitgelegd maar HelloFresh blijft erbij dat ik moet betalen en dat zij mij wel een sms gestuurd hebben met een dag en tijdstip dat ik de box alsnog kon ontvangen. Dit is niet waar! Dus ik wist van niets, tot het bedrag van mijn rekening is afgeschreven.

Dit kan toch niet???


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.