De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe telefoon aan te schaffen. De browsercode die wordt voorgesteld is omslachtig in gebruik omdat als je een update op je computer krijgt, je ook weer een nieuwe code moet aanvragen, en in de tussentijd niet kan internetbankieren. Alleen als je een zakelijke rekening bij hun hebt krijg je nog een digipas. Het is toch raar dat je als klant op deze manier op extra hoge kosten wordt gejaagd( nieuwe telefoon), of dat je met een gebruiksonvriendelijke code ( na update niet kunnen bankieren omdat je een nieuwe code moet krijgen) je bankzaken moet doen. Je betaald per maand al een flink bedrag en daar mag je toch wel een bepaalde mate van service en gebruiksgemak voor terug verwachten? Heel storend dat steeds meer bedrijven min of meer eisen/ ervan uitgaan dat je een nieuwe smartphone tot je beschikking hebt.