BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Gerepareerde telefoon vermist. Allianz weigert verantwoordelijkheid en wijst naar DHL

  •  
31-07-2019
Mijn telefoon is stuk gegaan en was verzekerd via Allianz. Na melding bij Allianz heb ik hem opgestuurd, zodat hij gerepareerd zou worden. Ik heb de telefoon echter nooit terug ontvangen.

Na een flinke tijdbenik er inmiddels achterwat er isgebeurd:
SBE France heeft de telefoon gerepareerd en via DHL France opgestuurd. DHL is deze verzending in Belgie verloren.

Dit probleem speelt al ruim anderhalf jaar, omdat alle betrokken bedrijven naar elkaar blijven wijzen (ook wat betreft het erachter komen wat er precies aan de hand is, en het indienen van claims bij elkaar. Zo moest SBE France bijvoorbeeld een claim indienen bij DHL France en moest ik proberen ze zover te krijgen dat dit ook gebeurde).

In mijn ogen is Allianz als verzekeraar ook verantwoordelijk voor het proces waarin mijn telefoon gerepareerd wordt. Dus voor de hele keten opsturen -> repareren -> terugsturen. Zij weigeren echter verantwoordelijkheid te nemen. En DHL France beweert dat ze de verzending met het trackingnummer niet kunnen vinden (terwijl DHL Belgie dit wel terug kan vinden als verzending van Frankrijk naar Belgie en naar DHL France verwijst).

Ik wil graag een nieuwe telefoon terug (of liever eigenlijk een financiele compensatie, omdat dit inmiddels dus al anderhalf jaar speelt). Welke stappen kan ik hiervoor ondernemen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.