BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Satellietontvangst

  •  
12-02-2005

Uw uitzending over o.a. satelliettuners van afgelopen zaterdag met belangstelling bekeken. Ik zit echter met een probleem waarover ik niets in uw artikel terugvind. Ik heb sinds drie maanden een twin-satelliettuner.

Ik kan dus naar het ene net kijken terwijl ik van een ander net iets opneem. De harde schijf in de tuner kan plm. 25 uur opslaan. Het probleem is echter dat ik de opgenomen items binnen ongeveer veertien dagen moet bekijken. Daarna worden zij op de één of andere manier geblokkeerd. Er komt dan de volgende melding op het stilstaande (zonder geluid) scherm: Geen of gecodeerde uitzending. Afgelopen maandag was het zelfs zo dat ik hetgeen ik de vorige avond had opgenomen niet meer kan bekijken. Ik heb Canaldigitaal gevraagd wat de oplossing voor dit probleem is. Het antwoord was: ga naar uw installateur want wij kunnen niets voor u doen.

De installateur zegt: ik kan niets doen want het probleem ligt bij Canaldigitaal. Zij versleutelen n.l. iedere maand de datum waardoor de blokkade plaats zou vinden.

U ziet, ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug. Misschien hebt u al meerdere klachten inzake dit probleem ontvangen en kunt u achterhalen wat nu precies de oorzaak is.

Graag zal ik het antwoord van u vernemen. Bij voorbaat mijn dank.

D. Bouwmeester.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.