BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Tele2 beschuldigd klant van Wangiri

  •  
19-06-2022
Mijn moeder van 78 jaar is al jaren met een telefoon. abonnement van 4 euro per maand lid van Tele2. 24 mei is ze gebeld door een nummer uit Equador. Het gesprek heeft ze niet aangenomen. Vorige week kreeg ze dus een rekening van dik 150 euro. Gelijk gebeld met Tele2. De medewerker vertelde dat er een gesprek van 120 minuten met het nummer uit Equador was geweest. Hoe dan? In de bel geschiedenis staat toch duidelijk dat het gesprek gemist is. De medewerker van Tele2 vertelde dat er meerdere meldingen waren geweest maar omdat ik in het weekend belde, niets kon doen. Als mijn moeder niet zelf naar het nummer had gebeld zouden de kosten hoogstwaarschijnlijk kwijtgescholden worde. Moest die maandag terug bellen. Dit gedaan, de medewerker van Tele2 die ik aan de lijn kreeg begon gelijk met een uitleg over het fenomeen Bangiri maar beschuldigde mijn moeder er van zelf te hebben gebeld. Echt onmogelijk. Hier uiteraard boos over geworden. De uitkomst is natuurlijk dat mijn moeder gewoon 150 moet betalen (zelf betaling terug gestort). Wat ik nu zou jammer vind is dat er eerst gezegd wordt dat er hoogstwaarschijnlijk geld zou worden terug gestort en dat de klant daarna wordt beschuldigd het nummer zelf te hebben gebeld. Kan Tele2 dit zomaar doen zonder bewijs? Tis weer heel bijzonder in ieder geval.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.