BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag HP mijn inktcartridge blokkeren omdat ik mijn abonnement heb opgezegd?

  •  
10-01-2024
Klacht betreffende HP Instant Ink plan. In februari 2022 kocht ik een All-in-one printer bij Expert winkel. Ik werd geattendeerd op de mogelijkheid om een Instant Inkt abonnement te nemen en omdat me dit een goed idee leek heb ik dat gedaan. Iedere maand €3,99 betaald voor 50 printjes per maand. De eerste cartridges waren gratis en toen die bijna leeg waren werd keurig een pakketje bezorgd met nieuwe inkt. Inmiddels merkte ik dat ik echt geen 50 prints per maand maak en besloot na ontvangst van een nieuwe cartridge zwart, mijn abonnement op te zeggen. Dit zou ook met 20% verhoogd worden naar € 4,99 per maand. Opzeggen heb ik op 18 dec. 2023 telefonisch gedaan waarbij me gezegd werd dat het abonnement na deze maand zou stoppen. Nu wilde ik vorige week, in januari dus, iets printen maar dit lukte niet. Er was nog ruim voldoende inkt en ook met de nieuwe zwarte inkt cartridge lukte het niet. Wat ik ook probeerde om het probleem op te lossen, zonder succes. Uiteindelijk gebeld met HP en wat kreeg ik te horen: U kunt niet meer printen met de inkt van het abonnement omdat u dit hebt opgezegd. Ook de nieuwe cartridge is niet meer bruikbaar voor u. Om te kunnen printen met uw printer zult u nieuwe cartridges moeten kopen in een winkel ! Mijn reactie hierop was dat ik toch betaald heb voor de inkt die ik heb en dat dit op diefstal lijkt. Maar natuurlijk zou ik , volgens de dame aan de telefoon, moeten weten dat ik betaalde voor het abonnement en niet voor de inkt. Is dit misschien een item om aandacht aan te besteden?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.