BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
16-04-2024
  •  
11 antwoorden
  •  
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd terug mogen ontvangen. Navragen worden of niet beantwoordt of men weet het gewoon niet, omdat onderdelen ter reparatie moeilijk beschikbaar zijn.

Welke rechten en mogelijkheden heb ik als consument?
- kan ik de koop ongedaan maken op basis van non conformiteit?
- heb ik recht op vergelijkbaar vervangend vervoer?

Met vriendelijke groet,
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.