NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Annulerigskosten Fatbike-discounter

  •  
09-10-2024
Hallo,

3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com
na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail
maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen
1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering)
2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestelling onderweg is word u op de hoogte gesteld.
Het laats genoemde punt (2) vond ik raar... ook omdat dit pas na de betaling word aangegeven.
Nu heb ik donderdag 3 okt gebeld over info hoe dit verder gaat.. de telefonist gaf aan dat ik zou worden terug gebeld worden door de baas, dit omdat hij geen antwoord had op die vraag. status: niet terug gebeld
Vrijdag 4 oktober weer gebeld met dezelfde vraag over de lengte van de levertijd en hoe het zit met het framenummer, ook hier had de volgende telefoniste geen info over en beloofd mij dat ik zal worden terug gebeld, status: niet teruggebeld.
zaterdag 5 oktober gebeld, bandje van centrale dat door oveweldigende drukte zij zaterdag niet bereikbaar zijn.
maandag 6 oktober gebeld met alweer dezelfde vraag over levertijd en framenummer, de telefoniste geeft aan hier geen idee van te hebben en beloofd dat ik word terug gebeld, status niet terug gebeld.
woensdag 8 oktober, weer gebeld met alweer dezelfde vraag over levertijd, framenummer en geef ik aan dat ik al meerdere malen heb gebeld en mij belofd was dat ik terug gebeld werd omdat niemand info had over levertijd etc etc ditmaal geeft de telefoniste aan in haar woorden: Oww heeft niemand dit verteld van de telefonistes(collega's)? alle leveringen hebben vertraging opgelopen en daarom is het onduidelijk wanneer de fietsen worde geleverd!
ook lees ik net met grote verbazing via een artikel op het Parool dat sinds 21 september de Ouxi V8 illegaal is verklaard door de EU Commissie in Nederland! dit word nergens aangegeven op de Website, bij deze maak ik de keuze om de bestelling te annuleren via de mail.. en wwarempel nog geen 5 minuten reageert de eigenaar van de website Fatbike-discounter.com als volgt:
Goedemiddag,

Van onze klantenservice kreeg ik het bericht door dat u uw bestelling wenst te annuleren.
In het geval van een annulering brengen wij een annuleringstarief van 250,00 euro in rekening (zoals vermeld in onze voorwaarden).


Indien dit akkoord is verneem ik graag uw definitieve annulering, wij verwerken de terugbetaling dan nog de zelfde dag.

Met vriendelijke groet,

Let wel, dat dit buitenom dat het belachelijk is, ik via IDeal in 3 al een aabetaling van 267,28 heb gedaan
wat moet ik nu doen? aangezien de eigenaar mij natuurlijk niet terug gaat bellen.

Met vriendelijke groet,

Robert Wijkstra
Afbeelding bij de vraag Annulerigskosten Fatbike-discounter
Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.