Op de set bij Brussel
13-06-2016
• leestijd 1 minuten
Mediaoverzicht 13 juni: onze obsessie voor tv-drama en sitcoms onder de loep. Plus: op de set van de KPN-serie Brussel.
Rondje buitenlandse bladen:
Time magazine blikt in een dossier over vrouwen-in-films-en-series-deze-zomer vooruit op de nieuwe
Absolutely Fabulous -film (deze zomer). ‘De wereld is veranderd; van de gekkigheid van Patsy Stone and Edina Monsoon zullen kijkers van
Real Housewives nauwelijks opkijken,’
schrijft het tijdschrift. Het Amerikaanse vakbald
AdvertisingAge nuanceert onze liefde voor drama en sitcoms ; live programma’s (sport, nieuws, talentenjachten etc.) bereikten in Amerika de het afgelopen seizoen 61 procent van de ‘target audience’. Drama en sitcom slechts 6 procent. We zijn nog lang niet klaar met
The Voice.Dichter bij huis:
Algemeen Dagblad ging naar de set van Brussel , de serie die KPN op de kaart moet zetten als aanbieder van kwaliteitsseries. Actrice Carolien Spoor: ‘Het is fijn dat het nu eens niet om kijkcijfers draait. Deze serie wordt specifiek gemaakt voor de mensen die al KPN-abonnee zijn. Een potentieel publiek van 5 tot 6 miljoen mensen. Een heel prettige gedachte.’