BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPS hanteert grooote prijsverschillen

  •  
08-07-2024

Ik ben er een paar weken geleden per toeval achter gekomen dat ik bij het verzenden van een pakket via UPS véééél te veel betaal als ik mijn UPS-account (8846WE) gebruik in vergelijking met wanneer ik mijn account niet gebruik en dus anoniem een pakket verstuur. Aangezien ik regelmatig, en meestal redelijk kleine pakketten verstuur naar ons hoofdkantoor in Helsinki viel het me wellicht niet eerder op. Nu moest ik een pakket versturen van 50x60x25cm met een gewicht van 15kg, vanuit mijn woonplaats (6114KH) naar Helsinki (00880.

Nu komt het:

· Wanneer ik dus als niet-geregistreerde, onbekende klant een verzending ingeef op de site van UPS, krijg ik een prijs van € 49,36 voor de UPS Express Saver service.

· Wanneer ik inlog met mijn account (8846WE) en ik dezelfde zending ingeef krijg ik een prijs van € 475,75 voor dezelfde service. Dat is 963% (!!!!) van de “normale” prijs.

Het bovenstaande duidt op je reinste diefstal van mij (en andere geregistreerde klanten). En, wellicht betaal ik al jaren te veel. Het viel me nu op doordat ik een groter, en dus duurder pakket moest versturen. Erger nog, ik had 4 identieke pakketten…. UPS had me dus voor € 1700 opgelicht wanneer ik de zending via mijn account zou hebben verstuurd.

Ik heb uiteraard eerst contact opgenomen met UPS klantenservice en gevraagd om me dit verschil uit te leggen. Dit is geregistreerd in hun systeem onder ticket C-0247546710. Het antwoord wat ik daar krijg is dat “nieuwe klanten soms een gunstige prijs krijgen”. Dat “soms” is uiteraard bullshit, want ik bekijk/vergelijk al een paar weken de prijzen, en kom steeds op hetzelfde verschil uit. Ook als ik bel met UPS en vraag voor een prijs, komt de medewerker van de klantenservice standaard met de prijs van “ongeveer €50”, dus…

Trouwens, mijn pakketten zijn al met DHL in Helsinki afgeleverd, tegen een “normale prijs”.

Totdat ik een antwoord/uitleg van UPS krijg weiger ik hun services te gebruiken en verwacht ik dat ze het door mij te veel betaalde bedrag van de zendingen van dit jaar terugbetalen of mij op een andere manier tevreden stellen/compenseren.

Afbeelding bij de vraag UPS hanteert grooote prijsverschillen
Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.