BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Ongevraagd een account gekregen en lastig te verwijderen

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
07-07-2023
  •  
5 antwoorden
  •  
Hallo,

Ik kreeg deze week een email van Hotpads. Blijkbaar een bedrijf wat woningen verhuurd. Het bedrijf heette me welkom, ik kon inloggen op hun website zonder wachtwoord stond er in die email. Daar ben ik wezen kijken (niet op de link geklikt maar de url ingetikt) en wat blijkt, ze hebben heel veel gegevens van mij opgeslagen. Waaronder mijn volledige naam, woonadres, mijn e-mail adres en mijn (oude) telefoonnummer.
Ik heb ze daar geen toestemming voor gegeven, sterker nog, voordat ik die email kreeg, had ik nog nooit van dat bedrijf gehoord.

Ik heb ze een mail geschreven met het dringende verzoek mijn gegevens per direct te verwijderen. Krijg ik dus een mail terug, ik moest inloggen en dan op verwijderen gegevens klikken. Daarna kreeg ik verificatie code toegestuurd en als ik die ingetikt heb staat er dat mijn gegevens binnen 45 dagen verwijderd worden tenzij ik bericht van hun krijg. Dus als ze mij weer een mail sturen, worden mijn gegevens niet verwijderd.

Is dit toegestaan op deze manier? Ik heb het bedrijf en ook de overkoepelende organisatie (Zillow group) nooit toestemming gegeven, geen gegevens aan ze verstrekt. En waarom moet ik actie ondernemen om mijn gegevens daar weg te krijgen? Is er iemand die hier meer verstand van heeft?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.