BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bankstel niet tevreden meubelzorg

  •  
01-08-2024

Begin oktober kwam er een jonge man van Meubelzorg bij ons thuis om te evalueren wat onze wensen waren voor een bankstel we wilde graag weer leer en zo gaan we het verhaal in hij vroeg ons om naar Roosendaal te komen want daar hebben ze meer keuzes en zo zijn we daar naar toe gegaan op een zaterdag en hij kwam er ook naar toe om ons te helpen. We kwamen daar binnen en daar stond bij de ingang een mooie bankstel Granada we gingen er op zitten en waren gelijk verliefd dus alles door besproken we namen het met een tussenstuk soort van tafel met hout en een leren leuning erboven op geheel elektrisch met een gedeelte een sta op functie ideaal en verstelbare neksteunen op Chrome pootjes en de zitting werd ook naar onze wensen besteld en de hoogte de andere 2 Zitter zou een vaste worden met alleen verstelbare neksteunen het bedrag rond de 10.000 euro en een aanbetaling van 1080 euro hebben we gedaan.

29 december werd het bezorgd ze zouden onze oude bankstel als we die niet weg konden doen mee nemen wat we zeer fijn vonden de bezorgers kwamen binnen haalde de bank naar buiten gelukkig was het droog en de eerste bank de vaste kwam naar binnen uitgepakt en toen ze de 2e bank wilde brengen naar binnen en uitpakken zag ik het meteen was niet de goed geen elektrische en ook geen middenstuk/tafeltje was erbij ook bleek bij deze en ook de andere geen verstelbare neksteun te zitten de kleur was goed zilverkleur leer. Dus ik zei neem de banken maar weer mee ze hebben gebeld met meubelzorg maar het was lunchpauze dus er nam niemand op dus die jongens hebben hier een uur moeten wachten eer ze iemand aan de lijn kregen en zo namen ze de bank weer mee terug onze oude bankstel werd weer naar binnen gedragen wel helaas een stuk van de muur en voordeur beschadigd deden ze niet met opzet snap dat ze ook kriegelig waren omdat ze ook met tijden werken en ze moesten nog meer afleveren bij klanten.

Wat bleek nou de bon die wij hadden was niet duidelijk het was een kopie bon en niet alles stond er duidelijk op met wat wij besteld hadden. Dus wij hadden ook gebeld en er zou donderdag 4 janauari iemand langs komen de jongen die hier thuis is geweest en ons geholpen heeft in Roosendaal wij hebben gewacht en gewacht maar er kwam niemand opdagen om de bon te bespreken. Vrijdag 5 januari zijn hebben we gebeld en bleek dat de bus kapot was maar even afbellen kon niet niet aan gedacht. Toen zijn wij nog met de bon naar een filiaal in Barendrecht gereden en daar stond een man ons te woord en die keek de bon na en zei dat hij er een heleboel niet uit kon halen zoals de kleur van het hout/elektrisch sta op functie welke kant en hij zei ook verstelbare neksteun bij een vaste bank kon niet dan moest je hem helemaal mechanisch nemen en hij vertelde ook dat je met codes moet werken en er was geen code te bekennen.

Hij belde met iemand van het hoofdkantoor en we zouden maandag 8 januari gebeld worden inderdaad maandag 8 januari werd ik gebeld en er zou iemand op woensdag 10 januari hier thuis komen eind van de dag ivm dat mijn man er bij kan zijn ook anders moeten we te veel verletten ik werd rond half 3 gebeld door deze persoon die zou komen of ik thuis was want er was een afspraak tussen uit ik was op dat moment niet thuis en dat hij toch echt moest wachten tot hoogstens half 5 daarna werd ik weer gebeld dat hij een andere afspraak er tussendoor kreeg en niet meer kwam uiteindelijk zou er iemand komen op vrijdag 12 januari eind van de de middag weer werd ik rond een uur 2 gebeld dat de afspraak niet doorgaat wederom maar weer naar Barendrecht gegaan om het met de persoon die ons de week ervoor te woord had gestaan om het op te lossen maar hij scheen ziek te zijn de verkopers die er waren konden het niet verkopen omdat ze nog maar kort daar werkte. We zouden weer gebeld worden en zo zijn we weer naar huis gegaan ik heb gebeld met meubelzorg en heb nu gezegd dat mijn vertrouwen zo ver gezonken is dat ik van de koop af wil en mijn aanbetaling terug wil en ze zeggen dat ze het op gaan lossen en dat ze daar de mogelijkheid voor moeten hebben en krijgen ze hebben nu eigenlijk 3x die mogelijkheid afgeslagen dus ik wil wel eens weten in wat voor recht wij staan.

13 maart 2024 gebeld dat het bankstel er is en 14 maart geleverd word wat zijn wij blij de bankstel komt binnen alles in elkaar gezet elecktrische gedeelte wat een paar uur duurde was de sta op functie niet goed ook niet aan de goede kant van de bank en hij deed het totaal niet ze wilde de banken laten staan maar dan moest ik wel 5000 euro betalen zodat de jongens niet de hele bank weer uit elkaar moesten halen dat deden we niet.

Bij de eerste levering 29 december hadden ze ook nog schade gemaakt aan de buitendeur en de muur door de bezorger zijn daar foto’s van gemaakt en doorgestuurd naar desbetreffende afdeling toen na verschillende afspraken eindelijk dan toch iemand kwam om de bon te bespreken werd er door deze persoon ook foto’s gemaakt van de schades en doorgestuurd en zo ook 14 maart weer foto’s gemaakt door de bezorger en wederom doorgestuurd daarop kreeg ik een mailtje dat ze al die tijd van niks wisten zie onderstaande

----

Beste de heer, mevrouw Huizer,

Als allereerste wat vervelend om te horen dat er schade is ontstaan tijdens de levering van uw meubels.

Zojuist hebben wij bericht gekregen van onze bezorgers dat er schade is ontstaan tijdens de vorige levering.

Wel willen wij u meegegeven dat wij hier niet van op de hoogte waren, vandaar dat u vanuit ons niet eerder bericht heeft ontvangen.

Wij gaan natuurlijk een passende compensatie voor u doen.

Is het voor u mogelijk om een offerte op te laten maken van de gemaakte schade aan u voordeur en binnen muur.

Met de opgemaakte offerte kunnen wij u een passende compensatie doen.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Madelief

In hoeverre sta ik in mijn recht om deze aankoop te annuleren
Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.