BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Geschil met booking.com

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
15-05-2024
  •  
4 antwoorden
  •  
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleutel nog kon brengen kontakt ging alleen via booking.com kanaal en niet rechtstreeks met eigenaar.
Aangeboden appartement lag helemaal niet aan zee zoals in de advertentie en is ook een week later van booking.com verdwenen want na verder zoeken bleken er al meerdere klachten te zijn over dit appartement en de gang van zaken.
Kontakt met booking is heel lastig en alles in het Engels waarbij ze steeds verwijzen naar hun gelijk en voorwaarden en dan uiteindelijk aanbieden wat anders te regelen en te annuleren maar dan ben je wel je geld kwijt.
Wij weten zeker niets van die borg te weten en daarvoor hadden we ook al een issue bij een ander appartement dat uiteindelijk door de eigenaar werd gecancelled zogenaamd omdat er iets met de stroom was maar de vorige huurder zat er gewoon nog en in en verder in de week werd het ook nog aangeboden. Toen kamen ze met een alternatief maar daar bleken helemaal geen honden toegestaan dus echt een slechte service en uiteidnelijk heb ik maar rechstreeks een duur hotel geboekt, want het was oudejaarsdag.
Is er iets te doen want je krijgt je geld niet terug ook al sta je in je recht als de eigenaar en booking.com de annulering niet bevestigen.
Booking.com bied je de mogelijkheid aan hun te betalen en dan ben je ind e meeste gevallen van de betailing aan eigenaar af en omdat je credit card gebruikt lijkt me dat ook voldoende borg en is booking.com dus ook verantwoordelijk voor de boeking . Echter in sommige gevallen moet je toch nog met de eigenaar aan de slag wat een vreemde gang van zaken is naar mijn idee.


groet, Martin
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.