BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verzekeraar berekend jarenlang verkeerde premie. Wie is verantwoordelijke

  •  
21-07-2024
Afgelopen maart is mijn nieuwe rentevaste periode ingegaan van mijn hypotheek. Deze ging omhoog.
Pas kreeg ik bericht van mijn bijbehorende levensverzekering (heb spaarhypotheek) dat de verzekering meer dan verdubbelde.
Uiteindeljk bleek dat de bij eerdere veranderingen van rentevasteperiode de bijbehorden verzekering niet aangepast was.
Na navragen bleek ik 15.000 euro te weinig aan premie te hebben betaald, die ze door een verhoging wilde compenseren (dit stond niet uitgelegd in hun brief die ik kreeg m.b.t. de verhoging).
Echter ik heb de fout niet gemaakt...
Bij wie ligt de verantwoordelijkheid? Nu doet de verzekeraar mij het aanbod dat zij 7000 euro voor hun rekening nemen en ik de rest nog moet betalen. (keuze is in 1 keer of door verhogen van de premie. De vraag reist bij mij: is dit een goed aanbod of zijn zij 100% verantwoordelijk.
Aangezien zij de fout hebben proberen te verdoezelen doe ik toch even navraag, voordat ik op het aanbod inga

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.