BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kan en mag de aannemer dit ons in rekening brengen

  •  
21-01-2021
We hebben een factuur van de aannemer ontvangen.
Maar dit klopt niet, we zijn zeer verrast wat het moet gaan kosten.

Voor de tijd is er een offerte opgemaakt met een kosten post van €1936,82.
Nu krijgen we een rekening van €3572,04.

Onderstaande naar de aannemer toegestuurd:

We hebben een offerte gekregen van jullie maar dit komt totaal niet overeen met de factuur.

Er staat dat de werklui 32 uur bezig zijn geweest dit klopt niet, die waren 26 uur aanwezig bij ons. Zijn de tweede dag om 13 uur vertrokken.

Ook staat er dat we een afvalcontainer hebben gehad, die hebben we niet gehad en is geen 6m3 weg gebracht maar 3m3. En dit gewoon met de kar van de werklui.

Ook hebben zij geen gereedschap gehuurd, ze hebben alles weg gehaald met schep, koevoet en sloophamer. Terwijl het de afspraak was dat ze een apparaat zouden huren om het er zo uit te halen.

De aannemer zegt over de uren dat als de mannen op de helft van de middag zijn weg gegaan zij niet meer na een andere klus kunnen dus die uren gewoon in rekening worden gebracht, kan en mag dit? Want er is niet voor die uren gewerkt en is voor de tijd ook niet afgesproken.

Breng kosten van huren sloopmateriaal in rekening maar er is niks gehuurd.

En de afval container hebben we nooit gezien maar word wel in rekening gebracht

Onze vraag is kan en mag dit allemaal?
En wat kunnen we hier tegen doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.