BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fout Belastingteruggave

Bijdrage door gebruiker
17-06-2011
5 reacties
In mijn belastingopgave heb ik, volgens de belastingdienst, een verkeerd rekeningnummer opgegeven. Hier heb ik vervolgens bericht van ontvangen, na dit bericht heb ik zo snel mogelijk geprobeerd het rekeningnummer te wijzigen. De belastingdienst beweert dit nooit ontvangen te hebben.

En nu komt het; mijn aanslag hebben zij uitgekeerd aan een persoon met dat verkeerde rekeningnummer. Aangezien de belastingdienst het als mijn fout ziet kunnen zij het bedrag niet terug vorderen. Het enige wat zij kunnen doen is de gegevens van de rekeninghouder verstrekken. Na deze gegeven nagecheckt te hebben blijkt dat deze persoon vertrokken is naar een onbekend adres. Oftewel, bellen, inschakelen van een incassobureau of het starten van een civiele procedure heeft geen nut.

Na een aantal verzoeken aan de belastingdienst om de aanslag te storneren krijg ik slechts een 'nee'. Ik vind dit een rara gang van zaken aangezien ik zwart op wit bewijs heb dat dat geld van mij is. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank.

Een rechthebbende
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.