Enkele jaren geleden heb ik de overstap gemaakt van UPC naar Tele2.
Na een tijd als klant bij Tele2 moest ik noodgedwongen weg omdat zij technisch een probleem niet konden oplossen. Ik had blokkerig beeld en dit zou, na zelfs inschakeling van KPN, aan de bekabeling ondergronds in de buurt liggen?! Vreemd verhaal.
Ik weer terug naar UPC en daar heb ik nu al na bijna 2 jaar 3 nieuwe mediaboxen versleten. Ik heb vertraging in het zappen en de infobalken van de tv-zenders blijven vaak hangen.
Het belangrijkste echter is dat de doorkomst van geluid op ALLE zenders fluctueert. Sinds afgelopen eind december 2014 bijvoorbeeld is het geluidsniveau aanzienlijk lager. Waar ik normaal bij de keuze voor Dolby Digital een goed geluid kreeg is dit nu zeer zacht. Terug naar fabrieksinstellingen, nieuwe mediabox, niets brengt verandering.
De uitleg van Ziggo (na de overgang van UPC) is dat dit aan de zenders ligt. Hier is geen bewijs voor geleverd en vind ik niet erg acceptabel. Bovendien reageert Ziggo in tegenstelling tot UPC niet meer op berichten/vragen/klachten. Herkennen mensen bovenstaand probleem t.a.v. de geluidsverlaging in tv-uitzendingen?