BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mediamarkt/Samsung

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
07-04-2016
  •  
1 reactie
  •  

Ongeveer anderhalve maand geleden hebben wij voor het eerst contact op genomen met Samsung. Er zat een rare streep in het beeld van onze tv (de tv is nog geen 3 jaar oud). Na 3 keer gebeld te hebben trokken ze uiteindelijk de conclusie dat wij het zelf niet konden oplossen (wij moesten eerst zelf van alles proberen, update e.d.). Wij hebben de tv vervolgens ter reparatie weg gebracht. De kosten voor het repareren zouden niet meer bedragen dan €148,- (coulanceregeling). Bij aflevering hebben wij hiervan €37,50 betaald. De monteur gaf aan dat hij binnen een paar dagen wel weer klaar zou zijn. Echter hoorden wij een week lang helemaal niks van hun. Na zelf maar even telefonisch contact op te hebben genomen kregen wij te horen dat hij niet meer te maken is. Het onderdeel bestond niet meer. Onze tv zou opgestuurd worden en wij zouden binnen een week een creditering nummer krijgen om bij onze huidige dealer een nieuwe tv uit te kiezen. Helaas hoorden wij deze keer weer helemaal niks en hebben wij opnieuw contact op genomen met het reparatiecentrum. Zij vertelden ons dat zij het creditering nummer via de mail hadden ontvangen. Wij kregen van hun het nummer en zijn hiermee naar de dealer gegaan. Daar aangekomen kregen wij te horen dat zij niks met dit nummer konden en dat wij Samsung maar even moesten bellen. Dit is inmiddels alweer 3 weken geleden. Na ongeveer 6 telefoontjes en een aantal mailtjes zijn wij nog steeds geen steek verder. Elke keer krijgen wij te horen dat Samsung ermee bezig is en krijgen wij een vage statusmail waarin staat dat wij eind van de week wat horen. Zo niet, dan moeten contact op nemen met Samsung. Zo gaat het cirkeltje elke keer weer rond.. mail-bellen-mail-bellen-mail-bellen. Daarnaast wordt er ook aangegeven dat wij ook kunnen replyen op de mail, echter is het een no-reply mail. Dus is de enige optie om weer met Samsung te bellen en weer hetzelfde verhaal aan te horen.

Afgelopen dinsdag (5 april) heb ik nogmaals contact opgenomen met Samsung. De dame ging even contact opnemen met de desbetreffende afdeling om het na te vragen. Ze kwam met goed nieuws, alles was geregeld en we hadden hier ook al een mail over moeten ontvangen. Omdat wij erg benieuwd waren hoeveel er gecrediteerd zou worden vroeg ik haar om dat dan nog even na te vragen.Vervolgens kwam ze met het nieuws dat het toch nog niet geregeld was, omdat ze nog steeds zaten te wachten op het inkoopbewijs van de mediamarkt. Als ik niet had gevraagd hoeveel erg gecrediteerd zou worden, dan was ik dus naar de mediamarkt gegaan, en had ik daar weer voor niks gestaan. Ik heb toen zelf het initiatief genomen en heb vervolgens zelf maar contact opgenomen met de mediamarkt. Na lang zoeken kwam de medewerkster erachter dat Samsung inderdaad gevraagd heeft om een inkoopbewijs, maar dat diegene die dat normaal allemaal regelt op vakantie was. Ze ging het in orde maken en wij zouden zsm meer horen. En toen ging het inderdaad ineens allemaal heel snel. Wij kregen anderhalf uur na het gesprek al een mail en konden woensdag al langskomen om de koop te laten ontbinden en dan zouden wij ook horen hoeveel er gecrediteerd zou worden.

Omdat wij al anderhalve maand hiermee bezig zijn, zijn wij meteen woensdag naar de mediamarkt gegaan. Helemaal blij, want wij konden eindelijk een nieuwe tv kopen. Echter werden wij erg teleurgesteld door het bedrag wat er gecrediteerd werd. Slechts €456,-. De medewerkster van de klantenservice heeft de manager (genaamd Jack) erbij gehaald, want wij zijn het niet eens met dit bedrag. De manager was niet erg vriendelijk en vond het allemaal maar raar dat wij hier niet mee akkoord gingen. Wij hebben het verhaal aan hem uitgelegd maar konden helaas niet tot een akkoord komen. Hij kwam met een aanbod, echter moesten wij zelf nog €200,- bij leggen. Daarnaast hebben wij al €37,50 uitgegeven voor reparatie die nooit uitgevoerd is. Dit zou dus betekenen dat wij zelf 237,50 moeten betalen terwijl wij in eerste instantie niet meer dan €148,- kwijt zouden zijn voor de reparatie van onze eigen tv. Wij zijn ons ervan bewust dat de tv bijna 3 jaar oud was en dat hij elk jaar minder waard wordt, maar de reden dat wij hier absoluut niet mee akkoord gaan is omdat wij er niks aan kunnen doen dat onze tv niet gemaakt kan worden. Wij zijn hier nu de dupe van en krijgen daarom slechts de helft van de aanschafwaarde vergoed.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.