BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Contract?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
21-03-2016
  •  
11 reacties
  •  

Mijn provider voor Internet, TV en vaste telefoon was al heel lang Online. Toen zag ik vorig jaar juni een aanbieding van hun op TV. Nieuwe leden, als zij lid werden, gingen 20 euro per maand minder betalen als ik deed. Toen ik telefonisch vroeg of ik ook in aanmerking kon komen voor die aanbieding zei de uiterst vriendelijke medewerker: "Natuurlijk mijnheer. Alleen kan dat pas ingaan in augustus. Omdat de rekening voor juli al gemaakt is". Uiteraard ging ik akkoord. Ook zei hij nog letterlijk tegen mij:
"Zo, nu kunt U weer 2 jaar vooruit. Over twee jaar hebben we weer wel een nieuwe aanbieding denk ik".

Tegen het eind van het jaar besloot ik om over te stappen naar een andere provider. Omdat ik steeds meer problemen kreeg met mijn TV, telefoon en Internet. Mijn nieuwe provider (Ziggo) heeft mijn afspraak met Online netjes opgezegd en medegeddeld. En alles keurig bij mij geinstalleerd. Online mailde me dat ze het niet leuk vonden. Maar dat zij, een half jaar lang, de e-mails die nog bij hun binnen kwamen, naar mijn nieuwe e-mailadres zouden doorsturen.

Enkele weken geleden heeft Online geprobeerd 383.07 euro van mijn betaalrekening te halen. Gelukkig stond er op dat moment niet zoveel op. Toen ik daarop, via My Online, reageerde was het enige antwoord dat ik kreeg hoe ik het doorsturen van e-mails kon regelen. Toch probeerden zij nog 2 keer om dat bedrag van mijn betaalrekening te halen. In samenwerking met mijn bank gaat dat dus niet meer. Ik heb na elke keer gemailed hoe het precies gegaan was. En dat er nooit of te nimmer
gesproken is over abonnement of contract.
Krijg ik afgelopen zaterdag een mail van Online. Vol met excuses voor het lange wachten op antwoord van hun. Maar zij schrijven dat: "OP 14 JANUARI HEEFT U ER VOOR GEKOZEN OM HET ABONNEMENT VOORTIJDIG OP TE ZEGGEN WAARDOOR DE RESTERENDE CONTRACTSMAANDEN IN REKENING ZIJN GEBRACHT".
Terwijl er, ook dat heb ik hun diverse keren gezegd , NOOIT OF TE NIMMER tijdens dat telefonisch onderhoud gesproken is over abonnement of contract!!!!
Ook het doorsturen van e-mails is niet gebeurd. Wat moet ik doen?????

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.