Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo en FinBox

Geplaatst door: jasperv op: 29-05-2012 15:56
Een tijdje terug zag ik een reclame over Finbox, via internetbankieren heb ik toen de bedrijven waarmee ik zaken doe (internetprovider, zorgverzekeraar etc.) aangemeld om te zien wat dit inhield. Er gebeurde niets totdat ik mijn maandelijkse factuur van Ziggo bij Finbox zag staan. Echter toen deze factuur aan het begin van de vorige maand nog niet betaald was, ging ik eens kijken en bleek dat ik dit zelf handmatig (via Finbox) moest doen, terwijl ik voorheen via automatische incasso betaalde. Kennelijk betekent aanmelden voor Finbox bij Ziggo stopzetten van automatische incasso, bij de andere bedrijven waarvoor ik me bij Finbox aanmeldde lopen de automatische incasso's wel gewoon door. Ik heb Ziggo dus direct afgemeld voor Finbox, maar kwam bij het bekijken van mijn factuur tot de conclusie dat Ziggo een klant dan niet terugzet naar de vorige betaalwijze, maar automatisch naar acceptgiro waarvoor dan ook nog 2,50 aan kosten wordt gerekend. Hun argument is dat ik hen opnieuw dien te machtigen voor automatische incasso. Echter, op het machtigingsformulier staat dat een machtiging alleen kan worden ingetrokken dmv een schriftelijke opzegging van de machtiging en die opzegging heeft nooit plaats gevonden. Ik wacht nog steeds op uitleg van Ziggo, want telefonisch is de klantenservice ronduit bot: als je een vraag stelt wordt je continu onderbroken en als je dan niet stopt met praten wordt de hoorn erop gegooid. Omdat Ziggo het enige bedrijf is waar ik zaken meedoe dat zo omgaat met Finbox en omdat er extra geld verdiend wordt aan acceptgiro's vind ik dit een zeer dubieuze gang van zaken.
Reactie door tdehond op 29-05-2012 21:53
Dit topic hoort m.i. bij vraag en beantwoord. Op de site van Ziggo kunt u wat u vertelt lezen: FiNBOX Abonnementskosten betalen via FiNBOX is gratis. U ontvangt de facturen digitaal en u betaalt deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van internetbankieren bij uw bank. FiNBOX heeft hierbij alle betaalgegevens al voor u ingevuld. LET OP: wanneer u FiNBOX voor Ziggo heeft ingeschakeld, wordt de automatische incasso van Ziggo stopgezet. De digitale factuur van Ziggo ontvangt en betaalt u voortaan handmatig met FiNBOX, via internetbankieren van uw bank. Ga naar de website van uw bank en log in op internetbankieren. Ga naar FiNBOX en geef aan dat u voortaan digitale facturen van Ziggo wilt ontvangen. Raadpleeg de website van uw bank voor hulp met FiNBOX. Meldt u zich bij FiNBOX af voor digitale facturen van Ziggo, dan wordt uw betaalwijze automatisch naar acceptgiro gezet. Dat is dus kennelijk de gang van zaken als u FinBOX gebruikt ( heeft). Leuker kan Ziggo het dus niet maken.
Reactie door jasperv op 29-05-2012 22:16
Klopt, dat staat inderdaad op de Ziggo-site, maar dat meldt het bedrijf niet als je je aanmeldt voor FinBox. Je komt er dus pas achter als de eerste factuur niet automatische betaald wordt, en als je je dan afmeldt kom je er bij de volgende factuur achter dat je naar de duurste manier van betalen bent gezet. Het getuigt van weinig service van Ziggo dat er geen e-mail af kan met deze informatie zodra je je aanmeldt voor Finbox. Maar mijn post gaat eigenlijk over het beschouwen van de actie "bedrijf aanmelden voor FinBox" als equivalent aan "schriftelijke intrekking van machtiging tot automatische incasso". Dat is mijns inziens net zo kwalijk als een online aanmeldingsactie beschouwen als schriftelijke machtiging tot automatische incasso. Dat Ziggo het niet leuker kan maken zal best, maar daar hoef ik als klant geen genoegen mee te nemen.
Reactie door festinger op 30-05-2012 03:16
Tja en probeer dat maar eens uit te leggen aan mensen die via uitbesteding de telefoon opnemen namens Ziggo. Het lukt je niet zoals je al hebt ervaren. En niemand van Ziggo of de Finbox zal je helpen. Ben het op alle punten met je eens dat dit niet kan en moet mogen. Echter voor een doodgewone welwillende consument is het onmogelijk verhaal te halen en te krijgen. Ik doe daarom niet meer mee aan wat banken met bedrijven van ons vragen. Incasso ok maar klopt het niet dan opzeggen of terugboeken. Betaal liever de 2,50 euro acceptgirokosten dan via betaaltelefoon moeten uitleggen dat ze fouten hebben gemaakt zonder gehoor en oplossing.
Reactie door 1.korenwolf op 30-05-2012 03:41
Quote: tdehond schreef op dinsdag 29 mei 2012, 21:53: Dit topic hoort m.i. bij vraag en beantwoord. Op de site van Ziggo kunt u wat u vertelt lezen: FiNBOX Abonnementskosten betalen via FiNBOX is gratis. U ontvangt de facturen digitaal en u betaalt deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van internetbankieren bij uw bank. FiNBOX heeft hierbij alle betaalgegevens al voor u ingevuld. LET OP: wanneer u FiNBOX voor Ziggo heeft ingeschakeld, wordt de automatische incasso van Ziggo stopgezet. De digitale factuur van Ziggo ontvangt en betaalt u voortaan handmatig met FiNBOX, via internetbankieren van uw bank. Ga naar de website van uw bank en log in op internetbankieren. Ga naar FiNBOX en geef aan dat u voortaan digitale facturen van Ziggo wilt ontvangen. Raadpleeg de website van uw bank voor hulp met FiNBOX. Meldt u zich bij FiNBOX af voor digitale facturen van Ziggo, dan wordt uw betaalwijze automatisch naar acceptgiro gezet. Dat is dus kennelijk de gang van zaken als u FinBOX gebruikt ( heeft). Leuker kan Ziggo het dus niet maken.einde Quote Mijn inziens heeft ts dit terecht hier gesteld, daar het aan de kaakstellen van een probleem welk elk ZIGGO-abonnee het kan overkomen dan wel ermee worden geconfronteerd ( te zijn geweest).
Reactie door tdehond op 30-05-2012 07:35
M.i. is het een topic wat bij v&b thuis hoort. Als vraagsteller zich eerst geïnformeerd had op de site van Ziggo waar e.e.a. duidelijk vermeld staat, dan had deze niet voor dit soort onverwachte gevolgen gestaan. Mijn ervaring met Ziggo is dat ik altijd vriendelijk te woord gestaan wordt als ik hun hulp nodig heb. Het is m.i. toch geen reuze probleem wat erg veel moeite kost om op te lossen. Even aangeven dat Ziggo weer toestemming heeft voor automatische incasso en u kunt weer via a.i. betalen. Het is m.i. een correcte gang van zaken dat Ziggo eerst wil dat de klant toestemming geeft voor a.i. Als de klant dat niet doet, dan doet Ziggo onterechte a.i.'s en daar kan dan een klant hier terecht weer een vraag over stellen. Quote: 1.korenwolf schreef op woensdag 30 mei 2012, 03:41: Quote: tdehond schreef op dinsdag 29 mei 2012, 21:53: Dit topic hoort m.i. bij vraag en beantwoord. Op de site van Ziggo kunt u wat u vertelt lezen: FiNBOX Abonnementskosten betalen via FiNBOX is gratis. U ontvangt de facturen digitaal en u betaalt deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van internetbankieren bij uw bank. FiNBOX heeft hierbij alle betaalgegevens al voor u ingevuld. LET OP: wanneer u FiNBOX voor Ziggo heeft ingeschakeld, wordt de automatische incasso van Ziggo stopgezet. De digitale factuur van Ziggo ontvangt en betaalt u voortaan handmatig met FiNBOX, via internetbankieren van uw bank. Ga naar de website van uw bank en log in op internetbankieren. Ga naar FiNBOX en geef aan dat u voortaan digitale facturen van Ziggo wilt ontvangen. Raadpleeg de website van uw bank voor hulp met FiNBOX. Meldt u zich bij FiNBOX af voor digitale facturen van Ziggo, dan wordt uw betaalwijze automatisch naar acceptgiro gezet. Dat is dus kennelijk de gang van zaken als u FinBOX gebruikt ( heeft). Leuker kan Ziggo het dus niet maken.einde Quote Mijn inziens heeft ts dit terecht hier gesteld, daar het aan de kaakstellen van een probleem welk elk ZIGGO-abonnee het kan overkomen dan wel ermee worden geconfronteerd ( te zijn geweest).einde Quote
Reactie door jasperv op 30-05-2012 10:35
Quote: tdehond schreef op woensdag 30 mei 2012, 07:35: M.i. is het een topic wat bij v&b thuis hoort. Als vraagsteller zich eerst geïnformeerd had op de site van Ziggo waar e.e.a. duidelijk vermeld staat, dan had deze niet voor dit soort onverwachte gevolgen gestaan. Mijn ervaring met Ziggo is dat ik altijd vriendelijk te woord gestaan wordt als ik hun hulp nodig heb. Het is m.i. toch geen reuze probleem wat erg veel moeite kost om op te lossen. Even aangeven dat Ziggo weer toestemming heeft voor automatische incasso en u kunt weer via a.i. betalen. einde Quote Natuurlijk was er niets aan de hand geweest als ik eerst de Ziggo-site had geraadpleegd, maar dat is mijn punt niet. Ook is het geen reuzeprobleem, maar aan het argument "ja gut, het is Ziggo die kunnen nou eenmaal niet beter" heb ik niet veel, want andere bedrijven kunnen het blijkbaar wel. Ik ben alleen ontstemd over het feit dat Ziggo, in tegenstelling tot andere bedrijven, het betalen rond FinBox zo slecht op orde heeft en dat ze het bij problemen op zo'n klantonvriendelijke manier afhandelen. Quote: tdehond schreef op woensdag 30 mei 2012, 07:35: Het is m.i. een correcte gang van zaken dat Ziggo eerst wil dat de klant toestemming geeft voor a.i. Als de klant dat niet doet, dan doet Ziggo onterechte a.i.'s en daar kan dan een klant hier terecht weer een vraag over stellen.einde Quote Uiteraard, maar die toestemming heb ik al gegeven! Hoe vaak moet ik Ziggo machtigen om de facturen met a.i. te innen? Het is daarnaast net zo correct om een machtiging tot a.i. pas te "verscheuren" als de klant daarvoor toestemming gegeven heeft. Op deze manier kan ik me bij wijze van spreken om de dag aan- en afmelden voor Finbox, daarna weer een nieuwe machtiging sturen en dat dan telkens herhalen.
Reactie door tdehond op 30-05-2012 12:17
@ vraagsteller M.i. heeft Ziggo zijn zaken rond FinBOX prima op orde. De gang van zaken staat duidelijk beschreven op de site. Over FinBOX lees ik: FiNBOX zorgt voor meer gemak en overzicht Op één plaats uw financiële post ontvangen: binnen internetbankieren Geen acceptgiro’s meer over typen: alles is al voor u ingevuld Uw financiële post kunt u eenvoudig terugvinden en bekijken*. U betaalde bij Ziggo via A.I. De enige actie die u hoefde te ondernemen was maandelijks controleren of het bedrag wat door Ziggo wordt afgeschreven overeenkomt met de factuur die bij Ziggo is in te zien. Ik zie dus de meerwaarde van FinBOX zowiezo niet in bij Ziggo.
Reactie door jasperv op 30-05-2012 14:33
Quote: tdehond schreef op woensdag 30 mei 2012, 12:17: @ vraagsteller M.i. heeft Ziggo zijn zaken rond FinBOX prima op orde. De gang van zaken staat duidelijk beschreven op de site. Over FinBOX lees ik: FiNBOX zorgt voor meer gemak en overzicht Op één plaats uw financiële post ontvangen: binnen internetbankieren Geen acceptgiro’s meer over typen: alles is al voor u ingevuld Uw financiële post kunt u eenvoudig terugvinden en bekijken*. U betaalde bij Ziggo via A.I. De enige actie die u hoefde te ondernemen was maandelijks controleren of het bedrag wat door Ziggo wordt afgeschreven overeenkomt met de factuur die bij Ziggo is in te zien. Ik zie dus de meerwaarde van FinBOX zowiezo niet in bij Ziggo. einde Quote Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg in het uitleggen waar voor mij de schoen wringt. Ik ben het helemaal met u eens dat er nauwelijks meerwaarde is voor Finbox in het algemeen, en bij Ziggo in het bijzonder en dat de informatie op hun website duidelijk omschrijft wat hun werkwijze omtrent FinBox is. Echter, aanmelden bij FinBox is niet gelijk aan stoppen met betalen via automatische incasso, althans voor de meeste bedrijven waarvoor ik FinBox heb aangemeld. Dat is ook logisch, want FinBox is omslachtiger dan a. i. De enige uitzondering hierop is Ziggo, zij zijn (bij mij althans) de enigen die de a.i. stopzetten als een klant hen toevoegt bij FinBox. Daarnaast heeft Finbox inderdaad geen meerwaarde bij a.i. betalingen. Kortom, Ziggo's werkwijze omtrent Finbox is niet standaard, en niet logisch. Ten tweede is het niet mogelijk terug te keren naar de oude situatie zonder opnieuw machtiging te verlenen tot a. i. Ziggo heeft namelijk zonder mijn schriftelijke toestemming de machtiging tot a.i. ongedaan gemaakt. Dat laatste vind ik het grootste probleem.
Reactie door tdehond op 30-05-2012 14:56
@ jasperV Wat heeft het voor zin om Ziggo toe te voegen aan FinBOX als u betaalde via automatische incasso? Met andere woorden: Wat was voor u de reden? Als ik het goed begrepen heb ik FinBOX juist gemakkelijk als via acceptgiro betaalt omdat u via FinBOX internetbankiert.
Reactie door tdehond op 30-05-2012 15:26
Toevoeging Het opnieuw toestemming geven voor automatische incasso aan Ziggo vind ik juist een pluspunt, omdat dit aangeeft dat Ziggo zorgvuldig omgaat met het systeem automatisch incasseren. Ik begrijp dat u het vervelend vindt dat u dit schriftelijk moet doen omdat u al eens eerder toestemming heeft gegeven
Reactie door hereistom op 30-05-2012 20:14
Ik ben het met TS eens dat het niet klopt met die Finbox! Ik heb hetzelfde probleem, heb me via de ING aangemeld voor Finbox en Ziggo en Agis erin gezet, nergens kreeg ik daar de melding dat de automatische incasso's nu stop werden gezet. Totdat ik vorige week de aanmaningen kreeg dat ik niet betaald zou hebben!!! Nu blijkt dus dat ik voor beide steeds handmatig moet gaan betalen via Finbox, hoe dom kun je het maken! Het zou allemaal makkelijk worden, maar ze maken het ons dus steeds moeilijker en duurder terwijl hun juist goedkoper uit zijn met die digitale facturen! Mijn probleem is nu, hoe moet ik die incasso's weer terugzetten?
Reactie door daakhaos op 30-05-2012 20:54
TS heeft volkomen gelijk! Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Het is volstrekt irrelevant *waarom* ik in Finbox Ziggo aangevinkt heb, het gaat er om dat Ziggo die actie gelijkstelt aan het intrekken van de machtiging. En dat ze dat ook nog eens doet zonder mij daarvan in kennis te stellen. Vervolgens blijk je dus keihard 2.50 boete gekregen te hebben. Bel je de klantenservice, krijg je te horen dat "de bank u dat had moeten vertellen". Yeah right... Plus dat je dus niet die zaak terug kunt draaien telefonisch. Nou vooruit, mejuffrouw kon dan nog net wel een nieuw formulier voor automatische overschrijving sturen. Dus ik wachten, nog langer wachten..., he, een envelop van Ziggo. Wat zou er in zitten? Natuurlijk, de factuur voor de nieuwe maand, met nu als verrassing ook nog eens een keer een extra 2,50 boete omdat ik de aanvullende dienst 'Acceptgirokosten'van ze afneem. Terwijl ik daar nooit voor getekend heb, sterker nog al enkele weken geleden telefonisch aangegeven dat NIET te willen. Probeer je vandaag te bellen, krijg je te horen dat de telefonische helpdesk "dicht" is vanaf 20:00 uur. Terwijl er op de site staat dat ze tot 22:00 uur open zijn, en dat de wachttijd zelfs minder dan 3 minuten is. Mij bekruipt het gevoel dat Ziggo schijt heeft aan afspraken nakomen, en overal zijn eigen draai aan geeft om zoveel mogelijk binnen te kunnen schrapen. Ziggo kan zonder mijn handtekening van alles en nog wat aanpassen dat hen geld oplevert, maar andersom kan er helemaal niets en is ineens wel een handtekening nodig? Blijft over de vraag van TS: hoe nu die incasso's terug te draaien? Ik wens niet te betalen voor deze gang van zaken, die op mij erg achterbaks overkomt. :-(
Reactie door hereistom op 30-05-2012 22:04
Achterlijk zooitje is het bij Ziggo, ze sturen je van het kastje naar de muur! Ik heb al uren met ze aan de lijn gehangen bij dat dure 0900 nummer anders zijn ze niet bereikbaar! En als ik die 2,50 extra kosten niet betaal sluiten ze me af, dat is de macht die die flikkers hebben en dat weten ze! Maar alles wat ik krijg, behalve zo'n incasso formulier? En ik probeerde ook om 20:15 te bellen, maar bleken ze inderdaad al te zijn gesloten :-(
Reactie door festinger op 31-05-2012 02:51
Quote: tdehond schreef op woensdag 30 mei 2012, 12:17: @ vraagsteller M.i. heeft Ziggo zijn zaken rond FinBOX prima op orde. De gang van zaken staat duidelijk beschreven op de site. Over FinBOX lees ik: FiNBOX zorgt voor meer gemak en overzicht Op één plaats uw financiële post ontvangen: binnen internetbankieren Geen acceptgiro’s meer over typen: alles is al voor u ingevuld Uw financiële post kunt u eenvoudig terugvinden en bekijken*. U betaalde bij Ziggo via A.I. De enige actie die u hoefde te ondernemen was maandelijks controleren of het bedrag wat door Ziggo wordt afgeschreven overeenkomt met de factuur die bij Ziggo is in te zien. Ik zie dus de meerwaarde van FinBOX zowiezo niet in bij Ziggo. einde Quote Weet dat er medewerkers van grote bedrijven ook hier accounts hebben . Blijkbaar ervaren deze mensen absoluut een andere Ziggo dan de gebruikers die hier volkomen terecht klagen over de idioterie van Ziggo .Tegen betalen moeten vragen en dan bewust niet geholpen worden.
Reactie door tdehond op 31-05-2012 07:31
Misschien komt er wat vlotter beweging in de zaak als u erover twittert met ziggowebcare. Zet er dan ook de link naar dit topic. klik hier Als medewerkers van Ziggo hier reageren dan kan je dat duidelijk zien. klik hier
Reactie door tdehond op 31-05-2012 07:52
Ik zie wel bij de info op FinBOX zelf dat als je per incasso betaalt dit blijft doen. Dat is blijkbaar niet het geval bij ZIggo en AGIS. Helemaal afmelden bij FinBOX kan in de digitale internetbankieren van uw bank. Hoe kan ik het gebruik van FiNBOX beëindigen? Als u geen gebruik meer wilt maken van FiNBOX, moet u zich voor elk bedrijf apart afmelden. Uw afmelding wordt binnen 2 weken verwerkt. De status van uw afmelding kunt u volgen in Mijn ING onder het menu ‘FiNBOX’ onder de optie ‘Mijn bedrijven’. Zodra uw status op ‘Afgemeld’ staat, ontvangt u geen FiNBOX meer. Het desbetreffende bedrijf zorgt ervoor dat u de financiële post weer op papier ontvangt. Mocht u vragen hebben over uw afmelding, neem dan contact op met het bedrijf. De contactgegevens van het bedrijf staan in het menu ‘FiNBOX’ onder de optie ‘Alle bedrijven’. bron: klik hier info ing M.i. moet u bij betreffende bedrijven schriftelijk toestemming geven voor automatische incasso om de a.i.'s weer te herstellen. Eerst per bedrijf dus afmelden bij uw bank en vervolgens de brief aan bedrijf. Finbox is overigens bank gebonden. Als u overstapt dan moet u bij oude bank afmelden en bij nieuwe bank aanmelden voor finbox. Is dus een leuk systeem om u te binden aan uw bank. Quote: hereistom schreef op woensdag 30 mei 2012, 20:14: Ik ben het met TS eens dat het niet klopt met die Finbox! Ik heb hetzelfde probleem, heb me via de ING aangemeld voor Finbox en Ziggo en Agis erin gezet, nergens kreeg ik daar de melding dat de automatische incasso's nu stop werden gezet. Totdat ik vorige week de aanmaningen kreeg dat ik niet betaald zou hebben!!! Nu blijkt dus dat ik voor beide steeds handmatig moet gaan betalen via Finbox, hoe dom kun je het maken! Het zou allemaal makkelijk worden, maar ze maken het ons dus steeds moeilijker en duurder terwijl hun juist goedkoper uit zijn met die digitale facturen! Mijn probleem is nu, hoe moet ik die incasso's weer terugzetten? einde Quote klik hier info ing
Reactie door bassetvriend op 31-05-2012 08:38
Hallo, Finbox is voor als je met een acceptgiro betaalt,en niet voor automatische incasso's. Dus de ts had eerst moet kijken voor hij wat veranderde. En als je normale met de Ziggo medewerkers omgaat gooien ze echt de hoorn er niet op.
Reactie door hereistom op 31-05-2012 11:01
Jij werkt zeker voor Ziggo! Ten eerste is het helemaal niet duidelijk genoeg dat het alleen voor acceptgiro's is en TS is niet de enige die dat probleem heeft er zijn er velen! En Ziggo is slecht bereikbaar en als je iemand aan de lijn hebt snappen ze niet waar je het over hebt en beloven dingen die ze niet nakomen! Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 08:38: Hallo, Finbox is voor als je met een acceptgiro betaalt,en niet voor automatische incasso's. Dus de ts had eerst moet kijken voor hij wat veranderde. En als je normale met de Ziggo medewerkers omgaat gooien ze echt de hoorn er niet op.einde Quote
Reactie door hereistom op 31-05-2012 11:10
Bedankt voor je reactie, inderdaad staat er dat je per incasso blijft betalen, dus duidelijk is het zeker niet! En bij Ziggo en Agis gaat dit dus helaas helemaal mis. Dat en hoe ik me kan afmelden voor die bedrijven bij Finbox is me wel duidelijk, maar dan krijg je dus een acceptgiro thuis waarvoor je nog eens 2,50 extra moet betalen! En dat je je schriftelijk weer moet aanmelden voor automatische incasso is toch achterlijk in deze tijd! Waarom kan dat niet per mail of telefoon en sturen ze me dan bevestiging die ik moet onderteken voor de incasso? En naar welk adres van die bedrijven moet je schrijven, er zijn verschillende adressen, maar duidelijk is niet welke over de incasso's gaan? Quote: tdehond schreef op donderdag 31 mei 2012, 07:52: Ik zie wel bij de info op FinBOX zelf dat als je per incasso betaalt dit blijft doen. Dat is blijkbaar niet het geval bij ZIggo en AGIS. Helemaal afmelden bij FinBOX kan in de digitale internetbankieren van uw bank. Hoe kan ik het gebruik van FiNBOX beëindigen? Als u geen gebruik meer wilt maken van FiNBOX, moet u zich voor elk bedrijf apart afmelden. Uw afmelding wordt binnen 2 weken verwerkt. De status van uw afmelding kunt u volgen in Mijn ING onder het menu ‘FiNBOX’ onder de optie ‘Mijn bedrijven’. Zodra uw status op ‘Afgemeld’ staat, ontvangt u geen FiNBOX meer. Het desbetreffende bedrijf zorgt ervoor dat u de financiële post weer op papier ontvangt. Mocht u vragen hebben over uw afmelding, neem dan contact op met het bedrijf. De contactgegevens van het bedrijf staan in het menu ‘FiNBOX’ onder de optie ‘Alle bedrijven’. bron: klik hier info ing M.i. moet u bij betreffende bedrijven schriftelijk toestemming geven voor automatische incasso om de a.i.'s weer te herstellen. Eerst per bedrijf dus afmelden bij uw bank en vervolgens de brief aan bedrijf. Finbox is overigens bank gebonden. Als u overstapt dan moet u bij oude bank afmelden en bij nieuwe bank aanmelden voor finbox. Is dus een leuk systeem om u te binden aan uw bank. einde Quote klik hier info ing
Reactie door bassetvriend op 31-05-2012 12:00
Quote: hereistom schreef op donderdag 31 mei 2012, 11:01: Jij werkt zeker voor Ziggo! Ten eerste is het helemaal niet duidelijk genoeg dat het alleen voor acceptgiro's is en TS is niet de enige die dat probleem heeft er zijn er velen! En Ziggo is slecht bereikbaar en als je iemand aan de lijn hebt snappen ze niet waar je het over hebt en beloven dingen die ze niet nakomen! Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 08:38: Hallo, Finbox is voor als je met een acceptgiro betaalt,en niet voor automatische incasso's. Dus de ts had eerst moet kijken voor hij wat veranderde. En als je normale met de Ziggo medewerkers omgaat gooien ze echt de hoorn er niet op.einde Quote einde Quote Waar slaat dat nu weer op om te zeggen ik bij Ziggo werk. Finbox wilt niet meer acceptgiro's over typen,lijk mij duidelijk genoeg.
Reactie door daakhaos op 31-05-2012 12:10
Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 12:00: Quote: hereistom schreef op donderdag 31 mei 2012, 11:01: Jij werkt zeker voor Ziggo! Ten eerste is het helemaal niet duidelijk genoeg dat het alleen voor acceptgiro's is en TS is niet de enige die dat probleem heeft er zijn er velen! En Ziggo is slecht bereikbaar en als je iemand aan de lijn hebt snappen ze niet waar je het over hebt en beloven dingen die ze niet nakomen! Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 08:38: Hallo, Finbox is voor als je met een acceptgiro betaalt,en niet voor automatische incasso's. Dus de ts had eerst moet kijken voor hij wat veranderde. En als je normale met de Ziggo medewerkers omgaat gooien ze echt de hoorn er niet op.einde Quote einde Quote Waar slaat dat nu weer op om te zeggen ik bij Ziggo werk. Finbox wilt niet meer acceptgiro's over typen,lijk mij duidelijk genoeg.einde Quote Die suggestie wek je blijkbaar, door nogal blunt te stellen dat het logisch is dat FinBox alleen voor acceptgiro's is. Daarmee praat je Ziggo wel erg naar de mond zonder je in het probleem van de TS te willen verdiepen. Het is nml. onzin wat je zegt: dit staat er staat bij de Rabobank bij Finbox: Nota's en financiële berichten centraal online ontvangen Tikt u nog steeds uw acceptgiro over in Rabo Internetbankieren? Of moet u bij ieder bedrijf met een aparte inlog uw factuurspecificaties ophalen? Via FiNBOX (voorheen Rabo Notabox) kan dit een stuk makkelijker. FiNBOX zit in Rabo Internetbankieren en werkt als een digitale brievenbus. Via FiNBOX kunt u voortaan facturen en overige financiële berichten van bedrijven en organisaties waarmee u zaken doet ontvangen en betalen. Let even op de 'of' in de tweede zin. Tekst suggereert imho duidelijk dat je dus al je nota's op 1 plek kunt krijgen. En er staat echt helemaal nergens dat je daarmee een automatische incasso opzegt.
Reactie door bassetvriend op 31-05-2012 12:18
Quote: daakhaos schreef op donderdag 31 mei 2012, 12:10: Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 12:00: Quote: hereistom schreef op donderdag 31 mei 2012, 11:01: Jij werkt zeker voor Ziggo! Ten eerste is het helemaal niet duidelijk genoeg dat het alleen voor acceptgiro's is en TS is niet de enige die dat probleem heeft er zijn er velen! En Ziggo is slecht bereikbaar en als je iemand aan de lijn hebt snappen ze niet waar je het over hebt en beloven dingen die ze niet nakomen! Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 08:38: Hallo, Finbox is voor als je met een acceptgiro betaalt,en niet voor automatische incasso's. Dus de ts had eerst moet kijken voor hij wat veranderde. En als je normale met de Ziggo medewerkers omgaat gooien ze echt de hoorn er niet op.einde Quote einde Quote Waar slaat dat nu weer op om te zeggen ik bij Ziggo werk. Finbox wilt niet meer acceptgiro's over typen,lijk mij duidelijk genoeg.einde Quote Die suggestie wek je blijkbaar, door nogal blunt te stellen dat het logisch is dat FinBox alleen voor acceptgiro's is. Daarmee praat je Ziggo wel erg naar de mond zonder je in het probleem van de TS te willen verdiepen. Het is nml. onzin wat je zegt: dit staat er staat bij de Rabobank bij Finbox: Nota's en financiële berichten centraal online ontvangen Tikt u nog steeds uw acceptgiro over in Rabo Internetbankieren? Of moet u bij ieder bedrijf met een aparte inlog uw factuurspecificaties ophalen? Via FiNBOX (voorheen Rabo Notabox) kan dit een stuk makkelijker. FiNBOX zit in Rabo Internetbankieren en werkt als een digitale brievenbus. Via FiNBOX kunt u voortaan facturen en overige financiële berichten van bedrijven en organisaties waarmee u zaken doet ontvangen en betalen. Let even op de 'of' in de tweede zin. Tekst suggereert imho duidelijk dat je dus al je nota's op 1 plek kunt krijgen. En er staat echt helemaal nergens dat je daarmee een automatische incasso opzegt.[/quote Zo als ik het lees vind ik het duidelijk,want voor een automatische incasso hoef niets op te halen of te doen Want dat gaat vanzelf(met voldoende saldo natuurlijk). Als ik Ziggo bel wordt altijd netjes geholpen,toets altijd op storing die verbinden je dan door met iemand die verstand heeft van zaken.
Reactie door tdehond op 31-05-2012 12:24
M.i. het postadres. B.v. ziggo: Ziggo Afdeling Klantenservice Postbus 43048 3540 AA Utrecht bron: klik hier En naar welk adres van die bedrijven moet je schrijven, er zijn verschillende adressen, maar duidelijk is niet welke over de incasso's gaan?klik hier
Reactie door daakhaos op 31-05-2012 12:25
Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 12:18: Quote: daakhaos schreef op donderdag 31 mei 2012, 12:10: Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 12:00: Quote: hereistom schreef op donderdag 31 mei 2012, 11:01: Jij werkt zeker voor Ziggo! Ten eerste is het helemaal niet duidelijk genoeg dat het alleen voor acceptgiro's is en TS is niet de enige die dat probleem heeft er zijn er velen! En Ziggo is slecht bereikbaar en als je iemand aan de lijn hebt snappen ze niet waar je het over hebt en beloven dingen die ze niet nakomen! Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 08:38: Hallo, Finbox is voor als je met een acceptgiro betaalt,en niet voor automatische incasso's. Dus de ts had eerst moet kijken voor hij wat veranderde. En als je normale met de Ziggo medewerkers omgaat gooien ze echt de hoorn er niet op.einde Quote einde Quote Waar slaat dat nu weer op om te zeggen ik bij Ziggo werk. Finbox wilt niet meer acceptgiro's over typen,lijk mij duidelijk genoeg.einde Quote Die suggestie wek je blijkbaar, door nogal blunt te stellen dat het logisch is dat FinBox alleen voor acceptgiro's is. Daarmee praat je Ziggo wel erg naar de mond zonder je in het probleem van de TS te willen verdiepen. Het is nml. onzin wat je zegt: dit staat er staat bij de Rabobank bij Finbox: Nota's en financiële berichten centraal online ontvangen Tikt u nog steeds uw acceptgiro over in Rabo Internetbankieren? Of moet u bij ieder bedrijf met een aparte inlog uw factuurspecificaties ophalen? Via FiNBOX (voorheen Rabo Notabox) kan dit een stuk makkelijker. FiNBOX zit in Rabo Internetbankieren en werkt als een digitale brievenbus. Via FiNBOX kunt u voortaan facturen en overige financiële berichten van bedrijven en organisaties waarmee u zaken doet ontvangen en betalen. Let even op de 'of' in de tweede zin. Tekst suggereert imho duidelijk dat je dus al je nota's op 1 plek kunt krijgen. En er staat echt helemaal nergens dat je daarmee een automatische incasso opzegt.[/quote Zo als ik het lees vind ik het duidelijk,want voor een automatische incasso hoef niets op te halen of te doen Want dat gaat vanzelf(met voldoende saldo natuurlijk). Als ik Ziggo bel wordt altijd netjes geholpen,toets altijd op storing die verbinden je dan door met iemand die verstand heeft van zaken. einde Quote Tsja, het gaat hier alleen niet om jou, het gaat om TS en anderen die zich daarin herkennen. Ik wordt ook vaak goed geholpen bij Ziggo, dwz *als* ik ze aan de lijn krijg. Toen ik gisteren om 20:15 Ziggo belde, was er echter helemaal niemand. Ook anderen melden dat probleem. Dus als jij dat niet herkent, wees dan blij maar doe a.u.b. niet alsof die anderen maar lopen te zeuren.
Reactie door hereistom op 31-05-2012 12:29
Finbox inmiddels stop gezet! En naar aanleiding van een mail werd ik door Agis netje terug gebeld en vertelden ze me dat de automatische incasso er nu weer op staat. Dus bij Agis kan het allemaal wel netjes en snel! Nu Ziggo nog :-(
Reactie door bassetvriend op 31-05-2012 12:33
Ik zeg niet dat ts of iemand anders zeurt. Maar ik begrijp niet dat als je niet goed weet hoe het zit met bv finbox,dat je meteen alles wijzigt. Ik zou dan eerst contact met de bank opnemen of met Ziggo. En natuurlijk heb ik wel eens gebelt en komt er niemand aan de lijn,nou en bel later wel terug.
Reactie door hereistom op 31-05-2012 12:56
Ja lekker makkelijk allemaal hè, volgens mij snap je zelf niet waar het hierover gaat en als je geen oplossingen weet, reageer dan ook niet! Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 12:33: Ik zeg niet dat ts of iemand anders zeurt. Maar ik begrijp niet dat als je niet goed weet hoe het zit met bv finbox,dat je meteen alles wijzigt. Ik zou dan eerst contact met de bank opnemen of met Ziggo. En natuurlijk heb ik wel eens gebelt en komt er niemand aan de lijn,nou en bel later wel terug. einde Quote
Reactie door inekel1953 op 31-05-2012 13:40
Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 12:00: Quote: hereistom schreef op donderdag 31 mei 2012, 11:01: Jij werkt zeker voor Ziggo! Ten eerste is het helemaal niet duidelijk genoeg dat het alleen voor acceptgiro's is en TS is niet de enige die dat probleem heeft er zijn er velen! En Ziggo is slecht bereikbaar en als je iemand aan de lijn hebt snappen ze niet waar je het over hebt en beloven dingen die ze niet nakomen! Quote: bassetvriend schreef op donderdag 31 mei 2012, 08:38: Hallo, Finbox is voor als je met een acceptgiro betaalt,en niet voor automatische incasso's. Dus de ts had eerst moet kijken voor hij wat veranderde. En als je normale met de Ziggo medewerkers omgaat gooien ze echt de hoorn er niet op.einde Quote einde Quote Waar slaat dat nu weer op om te zeggen ik bij Ziggo werk. Finbox wilt niet meer acceptgiro's over typen,lijk mij duidelijk genoeg.einde Quote Beste Bassetvriend, Toevallig bestaat niet zegt men, dan zal het wel iets anders zijn en mogelijk zie ik het dan ook verkeerd maar wat wel opvalt is deze: Je bent vandaag voor het eerst ingelogd bij Kassa, waar je een profiel hebt aangemaakt, daar te lezen staat dat je gek bent op honden. Maar dat terzijde. Op je profiel is te zien dat je 4 reacties hebt geplaatst... en dan nog valt het op dat ze alle vier in dit forum zijn geplaatst. Dus ja, het zal ongetwijfeld een fout zijn van mij maar het ligt er dik bovenop dat je iets te maken hebt met het bedrijf Ziggo. U bent nl de enige die probeert Ziggo in een positief daglicht te plaatsen of daar uw best voor de te doen. Typ voor de aardigheid via het zoekprogramma Ziggo in, dan heeft u voor de komende maanden tot jaren uw handen vol werk aan al die afschuwelijke klachten over Ziggo.
Reactie door bassetvriend op 31-05-2012 15:56
Ik heb 29-05 een profiel aan gemaakt,en vandaag gewijzigd. Ik snap niet dat jullie zo achterdochtig zijn. Maar okee ik zal niet meer reageren.
Reactie door inekel1953 op 31-05-2012 16:18
Beste Bassetvriend, Natuurlijk bent u vrij om te reageren. Het forum van Kassa is er immers voor de consumenten omdat je soms door de bomen het bos niet meer ziet, met alerlei regelgeving of het al dan niet opzettelijk weglaten van bealngrijke informatie. Het gaat hier om TS die een discussie wil aangaan over de oneerlijke en vooral de soms sluwe werkwijze van Ziggo en het niet kenbaar maken van de consequenties die daardan weer mogelijk aan verbonden zijn. Mensen willen eerlijk voorlichting en transparantie, doordat Ziggo bewust bezig is door belangrijke gegevens achterwege te houden, ben je naar mijn mening niet eerlijk naar de klanten. M.vr.gr., Ineke L.
Reactie door tdehond op 31-05-2012 16:43
Er is m.i. geen sprake van een sluwe werkwijze van Ziggo. Op de site staat aangegeven hoe Ziggo's handelswijze is inzake FinBOX. Dit wordt bevestigd door de werkwijze die bij FinBOX beschreven staat m.b.t. omzetten naar acceptgiro als FinBOX betaling beëindigd wordt. Er moet ook nog een brief geschreven worden aan Ziggo wat irritatie op wekt om weer via acceptgiro kaart te gaan betalen. Mijn conclusie: Ziggo is eerlijk. De info moet wel gelezen worden. Mensen willen eerlijk voorlichting en transparantie, doordat Ziggo bewust bezig is door belangrijke gegevens achterwege te houden, ben je naar mijn mening niet eerlijk naar de klanten. M.vr.gr., Ineke L. einde Quote
Reactie door tdehond op 31-05-2012 16:44
Toevoeging . Na Mijn conclusie Ziggo is eerlijk. De info moet wel gelezen worden. begint bijdrage ineke: Mensen willen eerlijk voorlichting en transparantie, etc
Reactie door daakhaos op 31-05-2012 17:10
*** zucht *** Ik probeer het gewoon nog 1 keer uit te leggen. Op de site van de bank staat dat je 'een handig overzicht van je nota's' krijgt. Als ik dan bij mijn bank Ziggo aanvink ga ik er toch niet van uit dat ik daarmee mijn machtiging op zeg? Ik ga er toch niet van uit dat ik eerst van elk bedrijf dat ik aanvink op Finbox de website moet gaan zitten doorploeteren op onverwachte regeltjes. Ik ga er van uit dat ik dat soort relevante informatie via het Finbox-systeem krijg. Kom dan niet met 'de info moet wel gelezen worden' want dat is echt onzin.
Reactie door tdehond op 31-05-2012 17:32
U handelt uw zaken af met Ziggo door gebruik te maken van FinBOX. De info op de site van FinBOX: U blijft via incasso betalen. Uw reguliere overzicht/factuur zult u voortaan via FiNBOX ontvangen binnen uw internet bankieromgeving. U klikt op ‘raadplegen of detailinfo’ om het overzicht/de specificatie te bekijken. Deze info klopt niet. M.i. moet dus de site van FinBOX aangepast worden in info wat er op wijst dat de handelswijze van de bedrijven die meedoen niet altijd hetzelfde is. Er zijn bedrijven die FinBOX dus als vervanger van acceptgiro's per post beschouwen en FinBOX gebruiken om digitaal acceptgiro's te versturen. Ziggo is dus blijkbaar zo'n bedrijf en deze beschrijft de gang van zaken bij Ziggo via FinBOX op hun site. Uw vraag aan tes: Finbox FiNBOX is een gratis onderdeel binnen internetbankieren. In deze `digitale brievenbus` ontvangt u financiële post van steeds meer bedrijven, overheden en instellingen. Aangesloten banken zijn ABN-AMRO, ING en Rabobank. U meldt u aan via internetbankieren. Kiest u voor een digitale factuur via FiNBOX dan ontvangt u uw facturen digitaal en betaalt u deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van uw eigen bank. U stopt dan de automatische incasso. Ik ben het met u eens dat het vervelend en verwarrend is, maar het is gemakkelijk op te lossen als FinBOX zijn info aanpast. Quote: daakhaos schreef op donderdag 31 mei 2012, 17:10: *** zucht *** Ik probeer het gewoon nog 1 keer uit te leggen. Op de site van de bank staat dat je 'een handig overzicht van je nota's' krijgt. Als ik dan bij mijn bank Ziggo aanvink ga ik er toch niet van uit dat ik daarmee mijn machtiging op zeg? Ik ga er toch niet van uit dat ik eerst van elk bedrijf dat ik aanvink op Finbox de website moet gaan zitten doorploeteren op onverwachte regeltjes. Ik ga er van uit dat ik dat soort relevante informatie via het Finbox-systeem krijg. Kom dan niet met 'de info moet wel gelezen worden' want dat is echt onzin. einde Quote
Reactie door hereistom op 31-05-2012 17:55
De info van Finbox klopt perfect, want bij de andere bedrijven waarvoor ik me heb aangemeld loopt de incasso dus wel gewoon door, alleen bij Ziggo wordt hij stop gezet! Dus de werkwijze van Ziggo klopt niet! Is toch ook logisch dat een automatische incasso niet zomaar wordt stopgezet, dat is de omgekeerde wereld! Schijnbaar is het " Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker!" Quote: tdehond schreef op donderdag 31 mei 2012, 17:32: U handelt uw zaken af met Ziggo door gebruik te maken van FinBOX. De info op de site van FinBOX: U blijft via incasso betalen. Uw reguliere overzicht/factuur zult u voortaan via FiNBOX ontvangen binnen uw internet bankieromgeving. U klikt op ‘raadplegen of detailinfo’ om het overzicht/de specificatie te bekijken. Deze info klopt niet. M.i. moet dus de site van FinBOX aangepast worden in info wat er op wijst dat de handelswijze van de bedrijven die meedoen niet altijd hetzelfde is. Er zijn bedrijven die FinBOX dus als vervanger van acceptgiro's per post beschouwen en FinBOX gebruiken om digitaal acceptgiro's te versturen. Ziggo is dus blijkbaar zo'n bedrijf en deze beschrijft de gang van zaken bij Ziggo via FinBOX op hun site. Uw vraag aan tes: Finbox FiNBOX is een gratis onderdeel binnen internetbankieren. In deze `digitale brievenbus` ontvangt u financiële post van steeds meer bedrijven, overheden en instellingen. Aangesloten banken zijn ABN-AMRO, ING en Rabobank. U meldt u aan via internetbankieren. Kiest u voor een digitale factuur via FiNBOX dan ontvangt u uw facturen digitaal en betaalt u deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van uw eigen bank. U stopt dan de automatische incasso. Ik ben het met u eens dat het vervelend en verwarrend is, maar het is gemakkelijk op te lossen als FinBOX zijn info aanpast. einde Quote
Reactie door jasperv op 31-05-2012 18:02
Een hoop nieuwe reacties, drie punten: 1. Er zijn dus ook anderen die zich verbazen over deze gang van zaken en er zijn dus ook andere bedrijven waarbij het fout gaat, maar die kunnen wel de acceptgiro direct herstellen. 2. Als ik een bedrijf aanmeld bij Finbox, betekent dat niet dat ik automatische alle facturen via Finbox wil gaan betalen. Althans, dat staat nergens zo vermeldt en geldt voor alle bedrijven (op Ziggo na dus) die ik heb toegvoegd. Een aantal mensen die hierboven reageren schrijven (verbaasd?) "Waarom zou je Finbox gebruikten als je al a.i. hebt?" Daar ben ik het helemaal mee eens, ik wil ook geen Finbox gebruiken ik heb alleen Ziggo maar toegevoegd als bedrijf. Ziggo maakt daar (als enige dus!) van: "O meneer wil geen a.i. betalingen meer doen". 3. Natuurlijk is het netjes dat Ziggo om een nieuwe machtiging vraagt, maar het is net zo netjes dat Ziggo een machtiging pas annuleert als ik ze daar toestemming voor heb gegeven. Het zonder machtiging starten van a.i. is net zo fout als het zonder toestemming annuleren van die machtiging
Reactie door jasperv op 31-05-2012 18:05
Even kort nog Quote: tdehond schreef op donderdag 31 mei 2012, 17:32: Uw vraag aan tes: Finbox FiNBOX is een gratis onderdeel binnen internetbankieren. In deze `digitale brievenbus` ontvangt u financiële post van steeds meer bedrijven, overheden en instellingen. Aangesloten banken zijn ABN-AMRO, ING en Rabobank. U meldt u aan via internetbankieren. Kiest u voor een digitale factuur via FiNBOX dan ontvangt u uw facturen digitaal en betaalt u deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van uw eigen bank. U stopt dan de automatische incasso. einde Quote Het stoppen van de a.i. vind ik vreemd en onlogisch, maar goed dat staat er. Er staat niet dat de machtiging voor a.i. ook hiermee geannuleerd is. Dat kan ook niet, want dat dien je schriftelijk te doen. Het feit dat Ziggo dat toch beweert is dus helemaal vreemd.
Reactie door daakhaos op 31-05-2012 18:15
Dus: niet de site van FinBox moet worden aangepast, maar de site én de werkwijze van Ziggo! Wat Ziggo doet is gewoon raar, en wordt behalve door een enkeling op dit topic door de meeste consumenten volstrekt niet begrepen. Dat men er ook nog eens zo gemakzuchtig allerlei extre kosten voor de consument aan toevoegt, maakt het des te wranger.
Reactie door tdehond op 31-05-2012 18:21
Hier heeft u een punt. Daar is m.i .geen speld tussen te krijgen door Ziggo. Lijkt mij leuk om te deponeren bij Ziggo. U heeft inderdaad de machtiging voor a.i. niet ingetrokken. Dus loopt deze door. Quote: jasperv schreef op donderdag 31 mei 2012, 18:05: Even kort nog Quote: tdehond schreef op donderdag 31 mei 2012, 17:32: Uw vraag aan tes: Finbox FiNBOX is een gratis onderdeel binnen internetbankieren. In deze `digitale brievenbus` ontvangt u financiële post van steeds meer bedrijven, overheden en instellingen. Aangesloten banken zijn ABN-AMRO, ING en Rabobank. U meldt u aan via internetbankieren. Kiest u voor een digitale factuur via FiNBOX dan ontvangt u uw facturen digitaal en betaalt u deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van uw eigen bank. U stopt dan de automatische incasso. einde Quote Het stoppen van de a.i. vind ik vreemd en onlogisch, maar goed dat staat er. Er staat niet dat de machtiging voor a.i. ook hiermee geannuleerd is. Dat kan ook niet, want dat dien je schriftelijk te doen. Het feit dat Ziggo dat toch beweert is dus helemaal vreemd.einde Quote
Reactie door hereistom op 31-05-2012 18:28
Hier de info van een paar andere bedrijven over Finbox; Quote: NUON;: Als u gebruik maakt van automatische incasso verandert hierin niets. U krijgt alleen uw jaarafrekening en/of eindafrekening via internetbankieren.einde Quote Quote: Essent;: Ook als u nu betaalt via automatische incasso is digitaal betalen met FiNBOX handig: u ontvangt uw jaarafrekening dan voortaan direct in uw internetbankierenomgeving en Essent blijft de betaling automatisch afschrijven zoals u gewend bent.einde Quote Quote: ONVZ;: Wanneer u kiest voor FiNBOX ontvangt u voortaan alle financiële correspondentie van ONVZ in uw persoonlijke internet bankomgeving. Denk bijvoorbeeld aan: Specificatie van de automatisch incasso. einde Quote
Reactie door tdehond op 31-05-2012 18:36
@ hereistom t.s. doet zaken met Ziggo, die de digitale brievenbus anders gebruikt. Hij heeft echter een belangrijk punt. Ziggo kan dan wel de a.i. stopzetten, maar t.s. heeft niet de toestemming tot a.i. ingetrokken. En de klant bepaalt of een bedrijf toestemming heeft tot a.i. en trekt indien nodig deze toestemming weer in. Ik ben benieuwd wat Ziggo hier van vindt.
Reactie door hereistom op 31-05-2012 19:50
@tdehond; Ja ik doe ook zaken met Ziggo en heb dus hetzelfde probleem! Daarom liet ik zien dat andere bedrijven niet de automatiche incasso intrekken als je ze aanmeld bij Finbox! Ziggo heeft er geen boodschap aan, ik heb ze zelf gesproken, ik moest eerst Finbox maar stop zetten, acceptgiro afwachten en betalen en dan kan ik weer de automatische incasso aanvragen! Daarom ook bij Ziggo; "Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker!"
Reactie door valerius-2 op 01-06-2012 00:09
Ik begrijp uit verschillende commentaren dat u ergens mee begonnen bent zonder eens nadere informatie te zoeken. Met andere woorden u bent zelf de oorzaak dat u niet op tijd heeft betaalt. Maar de schuld ergens anders neer leggen dat is dan niet eerlijk.
Reactie door hereistom op 01-06-2012 00:44
Klets toch niet zo dom, ik heb bij Finbox en bij de ING alle informatie gelezen en daar staat overal dat automatische incasso's gewoon door blijven lopen! Alleen bij Ziggo dus blijkbaar niet! Moet je dan voor elk bedrijf apart eerst bij hun op zoek gaan of dat ook zo is? Dat is toch achterlijk! Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 1 jun 2012, 00:09: Ik begrijp uit verschillende commentaren dat u ergens mee begonnen bent zonder eens nadere informatie te zoeken. Met andere woorden u bent zelf de oorzaak dat u niet op tijd heeft betaalt. Maar de schuld ergens anders neer leggen dat is dan niet eerlijk.einde Quote
Reactie door jasperv op 01-06-2012 15:48
Ik krijg net een e-mail van Ziggo waarin ze aangeven de a.i. weer in te schakelen en vanaf nu betaal ik weer met a.i. Het argument dat een machtiging tot a.i. niet kan worden geannuleerd met een FinBox aanmelding houdt dus stand. Nu nog zien of ik die 2,50 acceptgirokosten kwijtgescholden kan krijgen.
Reactie door tdehond op 01-06-2012 16:20
Dat is inderdaad onnodig moeilijk doen. Als ik u was zou ik dat toestemmingsformulier op hun site voor automatische incasso printen, invullen en toesturen ( in de hoop dat dat niet aangetekend verstuurd kan worden). Want dit wordt anders een gebed zonder einde. Quote: hereistom schreef op donderdag 31 mei 2012, 19:50: @tdehond; Ja ik doe ook zaken met Ziggo en heb dus hetzelfde probleem! Daarom liet ik zien dat andere bedrijven niet de automatiche incasso intrekken als je ze aanmeld bij Finbox! Ziggo heeft er geen boodschap aan, ik heb ze zelf gesproken, ik moest eerst Finbox maar stop zetten, acceptgiro afwachten en betalen en dan kan ik weer de automatische incasso aanvragen! Daarom ook bij Ziggo; "Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker!" einde Quote
Reactie door hereistom op 01-06-2012 18:18
@jasperv; Welk emailadres van Ziggo heb jij hiervoor gebruikt? Ik kan het niet op hun site vinden?
Reactie door jasperv op 03-06-2012 15:18
Quote: hereistom schreef op vrijdag 1 jun 2012, 18:18: @jasperv; Welk emailadres van Ziggo heb jij hiervoor gebruikt? Ik kan het niet op hun site vinden?einde Quote Inloggen op Mijn Ziggo en dan [url=https://www.ziggo.nl/#klantenservice/contactformulier: https://www.ziggo.nl/#klantenservice/contactformulier[/url: gebruiken. Je krijgt dan antwoord van een noreply adres, dus als je de discussie met Ziggo wilt voortzetten kun je hun antwoord later het beste meekopiëren in een nieuwe klacht via het contactformulier. Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 1 jun 2012, 22:55: U zult toch moeten accepteren dat u verkeerd hebt gehandeld. U moet nu eenmaal als u iets veranderd zelf in de gaten houden wat de gevolgen zijn. einde Quote Ziggo heeft verkeerd gehandeld, door de a.i. in te trekken zonder schriftelijke toestemming. Dat geven ze impliciet toe door dit terug te draaien als je aan de bel trekt (een excuus kan er overigens niet vanaf). Ik heb wel degelijk in de gaten gehouden wat de gevolgen waren, en heb, toen die gevolgen mij niet aanstonden, direct actie ondernomen.
Reactie door hereistom op 03-06-2012 17:01
Dankje Jasperv! Ik ben benieuwd naar hun reactie ;-)
Reactie door valerius-2 op 04-06-2012 01:36
Quote: hereistom schreef op vrijdag 1 jun 2012, 23:05: Quote: valerius-2 schreef op vrijdag 1 jun 2012, 22:55: U zult toch moeten accepteren dat u verkeerd hebt gehandeld. U moet nu eenmaal als u iets veranderd zelf in de gaten houden wat de gevolgen zijn. einde Quote Weer zo'n commentaar dat nergens op slaat, heb je niks nuttigs te doen ofzo! einde Quote U eeft geen motie wat betreft discussie, dit is een vorm van u mmening brengen. Deze reactie van u draagt er helemaal niets bij geef liever een mening over wat TS brengt, en laat dan het commentaar aan hem over wat hij dan ook gedaan heeft.
Reactie door hereistom op 04-06-2012 01:45
Quote: valerius-2 schreef op maandag 4 jun 2012, 01:36: U eeft geen motie wat betreft discussie, dit is een vorm van u mmening brengen. Deze reactie van u draagt er helemaal niets bij geef liever een mening over wat TS brengt, en laat dan het commentaar aan hem over wat hij dan ook gedaan heeft.einde Quote U snapt het volgens mij zelf niet u wilt graag overal een mening geven, maar dan is het wel de bedoeling dat uw mening ergens op slaat en dus niet steeds de plank mis slaat zoals u altijd doet omdat u totaal niet leest waar het precies over gaat! ;-)
Reactie door jasperv op 07-06-2012 19:18
en ook de acceptgirokosten teruggekregen. Ziggo gaf toe dat het wat rommelig verlopen was allemaal.
Reactie door hereistom op 07-06-2012 19:21
Bij mij geven ze niet toe! Ik heb op 1 juni dus FinBox afgemeld, sindsdien staat daar dus ook afgemeld, maar Ziggo blijft volhouden dat ik me nog niet heb afgemeld! :-(
Reactie door tdehond op 07-06-2012 20:56
Dan zou u dus m.i. ondanks dat u afgemeld bent volgens FinBOX van uw bank digi

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!