Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

TakeTwo Communications [edit, redactie]

Geplaatst door: izuckdik op: 28-05-2009 13:09
Hallo,Ik heb recent een website laten bouwen door TakeTwo Communication, een jong bedrijf uit nijmegen. Ik kwam daar met het doel een professioneel ogende website te laten designen en bouwen. Zij hebben mij gerust gesteld dat alle ingewikkelde modules die ik op de site wilde hebben geen enkel probleem zouden zijn, en de deadline van de oplevering zou 2 a 3 weken zijn.De eerste paar dagen ging alles snel, het design was er binnen enkele dagen en na wat op en aanmerkingen besloten we bij het 2e design akkoord te gaan met het uiterlijk. Vervolgens zou taketwo verder gaan met het ontwikkelen vand e website en het installeren van een CMS systeem.Na 1 week kreeg ik al geen feedback meer, ik ging zelf maar eens aan het bellen en mailen maar dat verliep al meteen stroef, kreeg geen antwoorden op mijn vragen en kreeg elke x te horen "daar ga ik niet over, dat doet die of die persoon, niet ik". Ik kwam er al snel achter dat dit "bedrijf" een stel jonge knapen zijn die besloten hebben samen websites te gaan bouwen, en iedereen heeft zogezegd zijn "eigen" specialisme. Ik heb meerdere malen zeer duidelijk gemaakt dat ik dagelijks of anders om de paar dagen op de hoogte gehouden wilde worden van de ontwikkelingen. Elke keer werd mij dit overtuigend beloofd dat dit geen probleem zou zijn, maar telkens kon ik na een week zelf weer achter hun aan bellen en mailen om informatie te krijgen over de vorderingen.Inmiddels is de deadline van 3 weken al ruimschoots overschreden, tijdens gesprekken krijg ik excuusjes te horen zoals:* werknemer X was ziek, we konden niets doen* Werknemer Y is op vakantie, we moeten op hem wachten* Je vraagt om erg moelijke modules, die veel tijd kostenEn nog veel meer van die onzinnige informatie waar ik als klant totaal niets aan heb. Ik huur tenslotte een bedrijf in om het werk te verrichten voor een smak geld, ik heb niets aan de informatie over zieken, vakantie hebbenden of de moeilijkheidsgraad van de job, daar betaal ik tenslotte voor!Weer verstreek week na week, en nog steeds geen goede website. De website was inmiddels wel in de lucht op een verborgen adres, maar zat nog barstens vol met fouten, oneffenheden, amateuristische ogende modules, overlappende teksten, on-evenredig uitgelijnde content, niet werken forum en ga zo maar door.Na bijna 3 maanden, een hoop geld armer te zijn en nog steeds geen goed werkende website te hebben begon ik me toch behoorlijk zorgen te maken. Nogmaals nam ik contact op en heb een gesprek aangevraagd. In het gesprek hebben ze hun excuses aangeboden, waren ineens weer heel meegaand en betrokken en wilde dit project zsm tot een goed einde brengen.
Reactie door izuckdik op 28-05-2009 13:10
Na bijna 3 maanden, een hoop geld armer te zijn en nog steeds geen goed werkende website te hebben begon ik me toch behoorlijk zorgen te maken. Nogmaals nam ik contact op en heb een gesprek aangevraagd. In het gesprek hebben ze hun excuses aangeboden, waren ineens weer heel meegaand en betrokken en wilde dit project zsm tot een goed einde brengen.Vol goede hoop weer naar huis, 1 a 2 dagen zag ik wat veranderingen maar daarna gebeurde er weer een week totaal niets, ik nam weer contact op en werd weeral afgedaan met idiote excuusjes. Ik kreeg zelfs te horen dat er bijbetaald moest gaan worden omdat ze zogenaamd over de gefactureerde uren heen zaten. Het mooie van dit alles is dat ik zelf precies kon zien wie er waneer bezig was op de website dmv het cms systeem, en er was wekenlang geen ontwikkelaar van taketwo te bekennen op de website. Ook wilde ze voor de verhuizing van de website ( van oude naar nieuwe server ) nog een 450 euro extra in rekening brengen omdat het een website was met veel "moeilijke modules". Modules die ze zelf geschreven en ingesteld hadden, wat dus een kwestie is van de juiste database instellingen en nog wat andere simpele aanpassingen. Ik heb de site toen zelf maar verhuisd zonder enige voorkennis, maar met wat hulp van een 16 jarige Hobbyist. We hadden het binnen 1,5 a 2 uurtjes geregeld terwijl TakeTwo er een belachelijke 450 euro ex btw voor rekende.Ik heb toen besloten om het project af te blazen en een ander kundig bedrijf te vinden die de job wilde afmaken. De site was voor 70% af maar had me wel een hele smak geld gekost. Toen ik aan klopte bij enkele andere webontwikkelaars, werd al snel duidelijk dat:1. Ik VEEL teveel betaald had, ze hebben 2 a 3x zoveel gefactureerd als dat "normaal" voor een soortgelijke website.2. De website was een totale chaos en er was geen structuur in te vinden, wat resulteerde in weigerende webontwikkelaars die zeggen dat het nog meer tijd vergt om deze puinhoop op te lossen dan het zelf opnieuw te maken.3. de programmering van de website vol met fouten en gebreken zat, vooral achter de schermen was het beladen met bugs en beveiligingsrisico's.4. In elke browser kwamen we nieuwe fouten tegen, in sommige browsers was de site zelfs niet eens fatsoenlijk te gebruiken.Nu zit ik dus met een website die nog niet af is, waar veel te veel voor betaald is en waar geen andere web ontwikkelaar zijn vingers aan wilt branden. Naderhand is me duidelijk geworden dat het een bekend probleem is met taketwo, en er nog veel meer mensen de dupe zijn geworden van hun totale onkundigheid.Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen, ze kunnen goed babbelen en mooie beloftes maken in hun gesprekken, maar achteraf gebeurt er niets en word je gewoon enorm hard opgelicht.Mvg,Een zeer ontevreden klant.
Reactie door beren9876 op 30-11-2009 11:51
Beste Izuckdik, Wat heb je in het contract met TakeTwo Communication staan? Als het goed is zou je daar ook iets moeten vinden over wat zij moeten doen voor het geld dat je betaald. Groetjes, Beren

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!