Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Naam wijzigen ticket

Geplaatst door: morgan op: 02-06-2014 21:38
Ik heb vandaag twee vliegtickets Luxemburg/New York gekocht, voor 325,- pp konden mijn vriendin en ik dan deze reis maken. Ik heb de namen gecheckt en dat was allemaal goed. Nu krijg ik de ticket bevestiging en daar staat de naam van mijn vriendin verkeerd op. In de plaats dat haar achternaam met een 'K' begint staat er een 'F' voor in de plaats, wat dus ook totaal niet naast elkaar ligt op het toetsenbord . Maar goed, 10 minuten nadat ik mijn reservering heb gemaakt, bel ik met Cheaptickets.nl en wordt gezegd dat ze de naam niet kosteloos kunnen veranderen, maar dat er dan €50,- in rekening wordt gebracht als ik die ene letter wil veranderen, wat direct betaald moet worden via creditcard. Nu heb ik geen creditcard en vroeg of ik dan straks even terug kan bellen, zodat ik de creditcard gegevens van mijn schoonvader kan opvragen. Dat is geen enkel probleem als u het maar vandaag voor 21:00 uur doorgeef en wijzig, aldus de telefonist. Dus ik bel om 19;30 uur, om de creditcard gegevens door te geven en de achternaam te wijzigen. Zegt de telefonist: "uhm, sorry meneer maar de ticket heb ik nu geannuleerd om de naam te kunnen wijzigen, maar er zijn geen reserveringen meer mogelijk in deze prijs klasse, wat we kunnen doen is beide tickets cancelen en dan krijgt u het bedrag wat u betaald heeft min €50,- teruggestort." Hoe is dit allemaal zomaar mogelijk? Dan moet toch niet kunnen. Dit is pure piraterij. 1. Ik weet 100% haar naam goed gespeld te hebben. 2. Ze beloven mij voor €50,- de letter te kunnen wijzigen en later blijkt dus dat dit niet kan en een heel nieuw ticket moet reserveren.Wat €1000,- duurder is. 3. en vervolgens willen zij mij ook nog is €50,- per ticket in rekening brengen om ze te cancelen, waar ik niet mee akkoord ging en uiteindelijk de supervisor zei dat ze mij tegemoet kunnen komen met €25,- per ticket wat in rekening wordt gebracht. Een andere keuze dan dit had ik dus niet.
Reactie door newmikey op 04-06-2014 17:09
Met een online boekingssysteem kan de naam maar op één enkele wijze verkeerd op de ticket terecht komen: als u een typefoutje gemaakt heeft bij het invullen. Niemand anders komt aan de gegevens in die velden vóór dat de boeking definitief wordt doorgevoerd. Het kan u zomaar niet zijn opgevallen maar er is er maar één die die naam invoert en dat bent u zelf. Hoe vervelend ook, tickets voor lage prijzen gelden slechts voor een beperkt aantal plaatsen op een vlucht en het kan zomaar gebeuren dat die plaatsen na een aantal uren niet meer beschikbaar zijn. Da's heel vervelend maar toch zeker géén "pure piraterij" zoals u dat noemt. Als u zelf niet over een creditcard beschikt, kan ik me voorstellen dat het voor u lastig werd maar dat is het ook voor de boekingssite. Misschien kunt u nog omboeken naar een andere datum voor diezelfde prijs maar een klip en klare oplossing lijkt er niet te zijn. Het aanbod om de boeking te cancelen tegen betaling van €50 lijkt mij ook zeker niet onredelijk in dit geval. Meestal wordt zelfs dat onmogelijk geacht.
Reactie door aurora1 op 04-06-2014 17:13
Het probleem is inmiddels heel redelijk opgelost. Zie bij Vraag en Beantwoord.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!