Kassa

medion service: een klucht in 3 delen

Geplaatst door: whcg op: 17-08-2012 23:13
We hebben een paar geleden een speakerset (een bas speaker met ingebouwde versterker en 2 speakertjes voor de hoge tonen) van Medion bij de Aldi gekocht en die was stuk. Ik heb zelf zeer veel ervaring met computers en electronica en na enig testwerk was duidelijk: de versterker was stuk. Er was 3 jaar garantie op, dus de servicedesk gebeld, want er is een voucher nodig om het op te sturen. Na 12 minuten wachten komt er een medewerker (Joost) aan de lijn en ik vertel het verhaal, maar dan komt het (Joost in bold): heeft U de adapter aangesloten? Ja...natuurlijk haalt U de audiostekker eruit en weer erin...ziet U dan iets verschijnen bij het luidsprekertje? Nee ... Maar dat moet hoor! Haal de stekker er maar nog een keer uit. Nee hoor , niks te zien, maar de luidspreker wordt herkend, anders zag je een ander icoontje bij de luidspreker Maar het MOET aan de audiokabel liggen, anders zouden niet alle drie speakers het niet doen. Nee, want we hebben een andere audiokabel geprobeerd en toen werkte het ook niet Is het wel een audio kabel met groene stekkers? Eh nee, het is gewoon een audio stekker, dat maakt toch helemaal niet uit. Oh maar meneer, als het geen groene stekkers zijn, dan kunnen we er niks over zeggen Maar ik heb geen andere audiokabel met groene stekker Nou dan koopt U er toch een, anders kunnen we U niet helpen hoor! Ik heb zelf jarenlang ervaring met computers en electronica en ... Nou meneer, dan heeft toch wel ergens een audiostekker liggen met groene uiteindes ? Ik heb dezelfde andere audiostekker gebruikt om een IPad aan te sluiten op deze speakerset een tijdje terug en toen deed ie het prima; als ik de speakerset nu aansluit op de IPad komt er ook niks uit. Meneer, we hebben niks te maken met de IPad, U moet een andere PC aansluiten, anders kunnen er niks over zeggen! Maar ik heb geen andere PC, moet ik dan maar ook kopen? ... Meneer het ligt aan de audiostekker! Zoals ik zonet wilde zeggen, het ligt volgens mij aan de versterker. Meneer er zit geen versterker in! Jawel, elke speakerset heeft een versterker, bovendien zit er een volumeknop, dat heeft geen zin als er geen versterker in zit. Nee meneer, het ligt toch echt aan de audiostekker Is de realtek driver trouwens geinstalleerd? Hoezo, dat maakt toch niks uit? Er is nu een default Intel driver geinstalleerd en die geeft aan dat alles goed functioneert Nee meneer, U moet toch echt de realtek driver installeren, anders kunnen we U niet helpen Maar deze driver heeft altijd goed gefunctioneerd i.c.m. de speakerset Meneer, U moet toch echt de realtek driver installeren, anders kunnen we U niet helpen .......toen heb ik maar opgehangen...!@#$%^
Reactie door ikbenik op 17-08-2012 23:32
Typisch een helpdeskmedewerker die zelf er geen moer vanaf weet en alles van het scherm af doet.
Reactie door valerius-2 op 18-08-2012 00:05
Quote: ikbenik schreef op vrijdag 17 aug 2012, 23:32: Typisch een helpdeskmedewerker die zelf er geen moer vanaf weet en alles van het scherm af doet. einde Quote Dan moet er wel behoorlijk wat veranderd zijn bij medion helpdesk.
Reactie door ikbenik op 18-08-2012 00:55
Quote: valerius-2 schreef op zaterdag 18 aug 2012, 00:05: Quote: ikbenik schreef op vrijdag 17 aug 2012, 23:32: Typisch een helpdeskmedewerker die zelf er geen moer vanaf weet en alles van het scherm af doet. einde Quote Dan moet er wel behoorlijk wat veranderd zijn bij medion helpdesk.einde Quote Ik weet eerlijk gezegd niet beter. Zelf heb ik nooit iets van Medion gekocht (ik moet die troep niet). Mijn ervaring: Medion is goedkope zooi met standaard drie jaar garantie en in die drie jaar kun je minimaal zes keer naar de winkel terug. Waardeloos gewoon. En ja, ik heb recht van spreken. Ik heb die zooi zelfs gerepareerd, vandaar.
Reactie door ikbenik op 18-08-2012 01:42
Quote: whcg schreef op vrijdag 17 aug 2012, 23:13: Is het wel een audio kabel met groene stekkers? Eh nee, het is gewoon een audio stekker, dat maakt toch helemaal niet uit. Oh maar meneer, als het geen groene stekkers zijn, dan kunnen we er niks over zeggen einde Quote Toch even inhoudelijk op reageren: De enige reden dat de luidspreker-stekker groen is, is dat dan een leek (een computergebruiker met twee linkse handen op computergebied ;-) ) zelf een luidspreker op de computer kan aansluiten. (de groene stekker op de groene aansluitbus) Maar dat niet alleen. Ik heb zelf een speakersysteem met meerdere aansluitkabels en dan is zo'n kleurensysteem wel verrektes handig.
Reactie door abarth op 20-08-2012 10:39
Je geeft de helpdeskmedewerker gewoon gelijk (ja ik heb alles wat u voorstelt reeds geprobeerd) en stopt een briefje met daarop de bescrijving van het probleem en oorzaak in de doos. @ikbenik. In die drie jaar hoeft het ook niet probleemloos te werken volgens jou dus niet zo zeuren dat je het 6x moet repareren.
Reactie door carola.83 op 20-08-2012 11:24
.....Ik heb die zooi zelfs gerepareerd, vandaar..... Wees blij dat mensen 'die zooi' kopen; daar leef jij toch van en je hebt al zo weinig werk.
Reactie door ikbenik op 20-08-2012 11:30
fixed en ignore.
Reactie door ramonnetje op 20-08-2012 12:25
Ik ben zelf helpdeskmedewerker geweest en ik weet uit ervaring dat bij dit soort helpdesks er veelal mensen zitten die wel goed kunnen praten maar geen enkel verstand hebben van wáár ze nou eigenlijk over praten. Dit komt doorgaans omdat die mensen via een 'beslisboom' werken (doet het lampje het? ja -> ga naar stap 3, nee -> ga naar stap 7). Talloze ING medewerkers aan de telefoon gehad die ik uitleg moest geven die zeiden 'ja maar de beslisboom geeft aan dat..' en mijn standaard antwoord was dan 'denk nou eerst eens logisch na..'. Ik ben zelf iemand ie graag weet hoe het ding er uitziet waar ik het over heb maar mijn baas gaf me nog niet eens het handboek van de systemen waar ik mee moest werken. Die moest ik zelf vragen, zoeken en lezen. Dat gaat zo bij alle servicedesks tegenwoordig. Slechts een enkele medewerker die er echt verstand van heeft en het ook wil leren/lezen en voor de rest is het gewoon een baantje. Ik zou het euvel schriftelijk melden bij de klantenservice en de stappen die je hebt doorlopen er op zetten (het simpele mogelijkheden wegstrepen principe). E-mail is natuurlijk ook goed.
Reactie door freya op 20-08-2012 13:07
Hallo whcg, Je schrijft: "We hebben een paar geleden een speakerset (een bas speaker met ingebouwde versterker en 2 speakertjes voor de hoge tonen) van Medion bij de Aldi gekocht" Een paar 'wat'? Een paar weken geleden? maanden? jaren? Als het een paar weken of maanden is zou ik zeggen, inpakken en naar de Aldi terugbrengen. Over het algemeen doen ze daar niet moeilijk over retour gebrachte producten. Als het al een paar jaar is en het aankoopbedrag was niet erg hoog, dan zou ik zeggen, geen energie insteken, weggooien en iets nieuws zoeken. m.vr.gr. Freya
Reactie door petrov op 20-08-2012 15:14
Nog een over de belastingsdienst Mijnheer de belasting ambtenaar, hoe komt u aan zo n hoog verzamelinkomen? dat kunnen wij niet zien mijnheer.! Ik: daar klopt niets van, antwoord, maar dat staat op mijn scherm mijnheer U moet 8000 euro terug betalen, mijnheer ik heb enkel maar een wao tje. Wat is het bij wer geregelde bedrag wat u mag beslagleggen, dat weten wij niet mijheer. In de tussentijd 4 x doorverbonden, en die weten het ook niet. Mijnheer wij sturen weer een nieuwe aangifte.
Reactie door petrov op 20-08-2012 15:17
Ps eerst kreeg ik de schuld, toen het UWV en toen de gemeente. Maar hun zelf?? natuurlijk niet.
Reactie door ikbenik op 20-08-2012 15:22
Ik heb zelf ook eens zo'n situatie zoals whcg meegemaakt. Het was duidelijk dat er zo'n leek daar achter het scherm zat en die alleen vanaf het scherm werkte. Ik gaf nog aan dat ik een professional was. Hielp niet. Toen vroeg ik:"Twijfelt u aan mijn deskundigheid?" Antwoord: "Nee, meneer. Maar wilt u ...?" Mijn reactie:"Bent u vanaf het scherm aan het werken?" Antwoord: "Nee, meneer." Mijn reactie:"Dat lijkt er wel vedraaid veel op." Of: In een winkel: Ik: "Heeft u een (computerproduct)." Reactie: "Wat is dat?" Ik: "Als u niet weet wat het is, heeft u het zeker niet. Nog een prettige dag verder."
Reactie door ikbenik op 20-08-2012 15:24
Quote: valerius-2 schreef op zaterdag 18 aug 2012, 00:05: Quote: ikbenik schreef op vrijdag 17 aug 2012, 23:32: Typisch een helpdeskmedewerker die zelf er geen moer vanaf weet en alles van het scherm af doet. einde Quote Dan moet er wel behoorlijk wat veranderd zijn bij medion helpdesk.einde Quote Probeer maar eens een los onderdeel opgestuurd te krijgen. "Nee, meneer. De gehele computer moet opgestuurd worden." Mijn reactie:"Dat voor een defecte powerknop op het frontje?" "Ja meneer." Zucht......
Reactie door valerius-2 op 20-08-2012 15:49
Quote: ikbenik schreef op maandag 20 aug 2012, 15:24: Quote: valerius-2 schreef op zaterdag 18 aug 2012, 00:05: Quote: ikbenik schreef op vrijdag 17 aug 2012, 23:32: Typisch een helpdeskmedewerker die zelf er geen moer vanaf weet en alles van het scherm af doet. einde Quote Dan moet er wel behoorlijk wat veranderd zijn bij medion helpdesk.einde Quote Probeer maar eens een los onderdeel opgestuurd te krijgen. "Nee, meneer. De gehele computer moet opgestuurd worden." Mijn reactie:"Dat voor een defecte powerknop op het frontje?" "Ja meneer." Zucht......einde Quote Of er in de rest bij electronica de garantie zo goed is? Als u in de loop van tijd is op dit forum zoek dan regent het van klachten in deze artkelen.Zoals acer, mm en meerdere dus is het algemeen mis tegenwoordig in dit soort zaken.
Reactie door ikbenik op 20-08-2012 15:59
Quote: valerius-2 schreef op maandag 20 aug 2012, 15:49: Of er in de rest bij electronica de garantie zo goed is? Als u in de loop van tijd is op dit forum zoek dan regent het van klachten in deze artkelen.Zoals acer, mm en meerdere dus is het algemeen mis tegenwoordig in dit soort zaken.einde Quote Als de fabrikant en winkelier één jaar garantie geven, heeft de koper ook maar één jaar garantie. Dat terzijde. Dat de producten kapot gaan, is op zich logisch. De ellende is juist dat de diverse organisaties de mensen verkeerd voorlichten, waarbij men aangeeft dat een notebook bijvoorbeeld vijf jaar probleemloos mee dient te gaan (consumentenbond) en als na twee jaar de notebook kapot gaat en de koper geen kosteloze reparatie of vervanging krijgt, zijn die kopers nogal gefrustreerd omdat de consumentenbond van mening is dat die kopers recht op kosteloze reparatie of vervanging zou hebben. Tja, dat is dan de mening van de consumentenbond. Wat zeker niet goed is en ook veel klachten over zijn (terecht) is dat er helemaal niet naar het probleem gekeken is en het product defect terug naar de koper gaat. Ook zijn er wel eens klachten dat een notebook bijvoorbeeld met alleen een defecte harde schijf voor reparatie wordt opgestuurd en als de notebook dan terugkomt, dat die totaal in puin ligt. Dat kan absoluut niet en is ook totaal onaanvaardbaar. Blijkbaar zijn de transporteurs niet in staat om een pakket probleemloos van A naar B te brengen, zonder de boel kapot te maken.
Reactie door harrie op 20-08-2012 16:21
Ach, Don Quichotte met oogkleppen op, is weer op oorlogspad......
Reactie door ikbenik op 20-08-2012 16:27
Quote: harrie schreef op maandag 20 aug 2012, 16:21: Ach, Don Quichotte met oogkleppen op, is weer op oorlogspad...... einde Quote Zeker niet. Veel klachten op internet gaan over verkopende partijen en fabrikanten die een probleem niet willen oplossen, dat is in ieder geval het gevoel bij mensen. Die verkopende partijen en fabrikanten willen het probleem wel oplossen, alleen dient de koper daarvoor te betalen. Maar dat terzijde.
Reactie door abcde op 20-08-2012 17:21
Quote: ikbenik schreef op maandag 20 aug 2012, 16:27: Quote: harrie schreef op maandag 20 aug 2012, 16:21: Ach, Don Quichotte met oogkleppen op, is weer op oorlogspad...... einde Quote Zeker niet. Veel klachten op internet gaan over verkopende partijen en fabrikanten die een probleem niet willen oplossen, dat is in ieder geval het gevoel bij mensen. Die verkopende partijen en fabrikanten willen het probleem wel oplossen, alleen dient de koper daarvoor te betalen. Maar dat terzijde.einde Quote tja, maar ik ken ook niemand die op een forum een topic opent omdat zijn apparaatje zo fijn gerepareerd is of omdat hij/ zij zojuist zo een enorm prettig telefoongesprek had.................. 1+1=2, toch?!
Reactie door hereistom op 20-08-2012 21:15
Ik kan alleen maar zeggen dat de service en garantie van Medion perfect is, daar kunnen veel bedrijven nog van leren! Maar als je eigenwijs gaat doen en ook nog de haak erop gooit moet je verder ook niet zeuren!
Reactie door whcg op 20-08-2012 21:58
Quote: hereistom schreef op maandag 20 aug 2012, 21:15: Ik kan alleen maar zeggen dat de service en garantie van Medion perfect is, daar kunnen veel bedrijven nog van leren! Maar als je eigenwijs gaat doen en ook nog de haak erop gooit moet je verder ook niet zeuren!einde Quote Waar werk je ook alweer? Begint het met een M ?
Reactie door ikbenik op 20-08-2012 22:08
Quote: hereistom schreef op maandag 20 aug 2012, 21:15: Ik kan alleen maar zeggen dat de service en garantie van Medion perfect iseinde Quote Service perfect? Ik noem het verplicht opsturen van een computer, waarbij de kans zeer groot is dat de harde schijf gerecovered wordt, totaal geen goede service. De garantie perfect? Als een baggermerk met lange garantieperiodes gaat strooien, zegt dat totaal niets over de kwaliteit van dat merk. Op computergebied is Medion gewoon een baggermerk. Totaal verkeerde constructies van de powerknop, waardoor die snel afbreken (terwijl dat bij andere computerkasten fabrikant wel goed geregeld is). Maar ook bij de computers de ventilatoren zeer langzaam laten draaien, waardoor de computer stiller wordt, maar ondertussen de temperatuur in de computer ongezond te hoog wordt en de warmte niet afgevoerd wordt, kan ik niet zeggen: gut dat is echt een kwaliteitsproduct. Medion bezuinigd op de totaal verkeerde zaken.
Reactie door freya op 20-08-2012 22:35
Quote: ikbenik schreef op maandag 20 aug 2012, 22:08: .... Service perfect? Ik noem het verplicht opsturen van een computer, waarbij de kans zeer groot is dat de harde schijf gerecovered wordt, totaal geen goede service.einde Quote Daar is Medion echt niet 'uniek' in. Bij veel fabrikanten is dat een 'standaard' procedure, om zodoende een 'softwareprobleem', veroorzaakt door de gebruiker, uit te sluiten. Quote: ikbenik schreef op maandag 20 aug 2012, 22:08: .... Op computergebied is Medion gewoon een baggermerk. ....einde Quote Tja, dat is en blijft natuurlijk alleen maar jouw mening..... Als dat merk werkelijk zo slecht was, dan was dat merk niet zo'n succes. De vele aanbiedingen van Medion computers bij de Aldi (en vooral ook in Duitsland) zijn niet voor niets zo populair. Dat is vast niet omdat het zo slecht is.... En lang geleden heb ik ook een Medion computer gehad. Was niets mis mee en heeft jarenlang goed gewerkt. Slechts één keer heb ik 'service' van Medion nodig gehad. In het eerste jaar een defect moederbord, kan gebeuren. Servicemonteur is bij mij thuis geweest en heeft ter plekke het moederbord vervangen. Uiteraard nooit een rekening van gehad..... Kortom, goede service. Freya
Reactie door ikbenik op 20-08-2012 22:46
Quote: freya schreef op maandag 20 aug 2012, 22:35: Quote: ikbenik schreef op maandag 20 aug 2012, 22:08: .... Op computergebied is Medion gewoon een baggermerk. ....einde Quote Tja, dat is en blijft natuurlijk alleen maar jouw mening..... einde Quote Mening. Zo zou ik het niet willen noemen. Eerder ervaring.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!