Kassa

Agressie apotheek

Geplaatst door: tj.daems op: 16-07-2015 11:10
Agressiefgedrag tegen apothekersmedewerkers is natuurlijk niet goed te keuren, maar het is van de gekke, dat voor uitleg medicijngebruik moet worden betaald. Het behoort gewoon tot het werk (serviceverlening) van de medewerkers. Ze worden er toch voor betaald? De maatschappij is geldziek!!!!!
Reactie door tijger1 op 16-07-2015 12:08
Uiteraard behoort het tot het werk van de medewerkers en daar betaslt u nu juist voor. Werkt u voor niets?
Reactie door tj.daems op 16-07-2015 12:54
Tokhrty'1: Was het vroeger ook zo, dat je apart moet betalen voor wat uitleg? Ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt.
Reactie door tijger1 op 16-07-2015 13:00
Inderdaad, vroeger betaalde u dat ook, maar stond het niet apart vermeld. Het eerste medicijn wat u dan kreeg, was duurder dan het vervolg.
Reactie door hänschen klein op 16-07-2015 14:18
@tj.daems U heeft volkomen gelijk. In principe is er qua kosten, niets anders geworden, behalve dat we nu pas moeten vaststellen, dat de vroeger ook al betaalde adviezen, helemaal nooit hebben plaatsgevonden. Nu wordt je overladen met verbaal advies, kleine en grote informatie-prints, die dan weer afwijken van de tekst op de producenten-bijsluiter of wat de arts er mondeling bij had uitgelegd.....waarvoor je dan weer extra advies moet halen bij de apotheker persoonlijk, omdat assistenten er uiteindelijk inhoudelijk ook te weinig over weten, of zodanig in de stress zijn geschoten, dat ze net als de klanten ongeduldig worden! Wat mij helemaal kriebelig maakt is, dat we al zolang over privacy debatteren, maar je bij de apotheek de intiemste adviesgesprekken kunt volgen.....en weet, waarvoor de ander bij de dokter loopt!! OPLOSSING: Probeer gezond te blijven en schiet niet ook in de stress.
Reactie door edrick3 op 16-07-2015 15:23
En dat is weer iemand die niet (helemaal) op de hoogte is. Jammer. Er werd tot 1 jan 2014 ook al betaald voor de 1e uitgifte en de toelichting. Alleen stond het toen niet apart vermeld. Nu dus wel. Dat noemen ze transparantie. Maar je betaalt nu echt niet opeens meer dan voorheen. Lees/kijk eens hier ter verduidelijking. hier
Reactie door valerius-2 op 16-07-2015 16:13
U ziet het nu apart op de rekening , maar dat komt door de verplichte afspraak met de regering.
Reactie door wilhelmina59 op 18-07-2015 19:24
Ts weet niet of oude medicijnnota's van voor 2014 bewaard of weggooit, maar als u ze naloopt zult u zien dat bij eerste uitgave er een hoger bedrag staat dan bij vervolg nota's. Op grond van verplichtingen opgelegd door de overheid wordt de medicijnnota's nu opgesplitst aangeleverd. Er is dus niets nieuws onder de zon. Misschien omdat er steeds meer medicijnen niet meer vergoed worden de reden voor al die boosheid is.
Reactie door jorisw op 18-07-2015 21:39
Kortom: veel mensen zijn gewoon te dom om transparantie van financieele gegevens aan te kunnen. Laten we alsjeblieft teruggaan naar de tijd dat er gewoon 1 bedrag op de rekening stond. Nog dommer zijn de mensen die hun woede afreageren op mensen die gewoon hun werk doen. Dat soort volk mogen ze mij meteen uit het klantenbestand gooien en op een zwarte lijst zetten dat ze nergens meer medicijnen kunnen krijgen (of met tegen een veel hoger, zelf te betalen, bedrag).
Reactie door flessebon op 19-07-2015 23:28
Net wat wilhelmina59 zegt, er spelen meer zaken. Hier gaat de serviceverlening achteruit. Het duurt langer voordat ze de medicijnen leveren en er was meerdere keren een computerstoring en andere problemen,
Reactie door aurora1 op 21-07-2015 00:55
Er zijn inmiddels Kamervragen over o.a. het terugdraaien van het uitsplitsen van de kosten gesteld: klik hier en er wordt gemeld dat na het zomerreces de minister van VWS zal kijken naar het onderzoek van de KNMP: klik hier.klik hierklik hier
Reactie door bibaboe op 01-08-2015 12:23
Tsja, voor niets gaat de zon op.. maar verder, is het leven gewoon niet gratis! Hoe kalm of hysterisch men daar mee om gaat.. hangt ook wel van jezelf af.. of niet? Maar verwend zijn we wel in ons zorg staatje. Dit opgemerkt hebbende, vind ik absoluut niet dat niet achter iedere zucht een declaratie moet te volgen. Een stukje menselijkheid mag niet uit het oog verloren worden. Een apotheker die tijdens het overhandigen van een doosje Aspirine aan mij vraagt of ik mij er van bewust ben dat dit bloedverdunnend is, hoeft daar geen factuur voor te schrijven. Nog even.. dan gaan we per letter of zin betalen?! Dat gaat mij te ver.. net als die huisarts die ik heb meegemaakt die na sluitingstijd op weg naar huis nog wel eens spontaan bij een patient aanwipte, zo maar uit belangstelling en medeleven... om er vervolgens wel een vette rekening voor uit te schrijven. Dit soort praktijken vind ik schofterig.. Verders.... kwaliteit, inzet, kennis.. het kan niet allemaal kosteloos.
Reactie door hänschen klein op 01-08-2015 12:38
Quote: bibaboe schreef op zaterdag 1 aug 2015, 12:23: Dat gaat mij te ver.. net als die huisarts die ik heb meegemaakt die na sluitingstijd op weg naar huis nog wel eens spontaan bij een patient aanwipte, zo maar uit belangstelling en medeleven... om er vervolgens wel een vette rekening voor uit te schrijven. Dit soort praktijken vind ik schofterig Verders.... kwaliteit, inzet, kennis.. het kan niet allemaal kosteloos. einde Quote Zelfbediening in de zorg.....ongelooflijk! Ik heb een ervaring met een vrouwenarts, die zelf chirurg is en zijn agenda met zelf-gediagnostiseerde patiënten volmaakt. Bij een second-opinion echter bleek een operatie volkomen overbodig, zelfs onzinnig te zijn. Dat is het kostenplaatje. Dat het om een complete baarmoederverwijdering op 25-jarige leeftijd ging, maakt het nog treuriger allemaal. Het is bedrog aan de levenskwaliteit van mensen....... Overigens, hebben we inmiddels twee gezonde kinderen!!
Reactie door festinger op 02-08-2015 00:48
Mijn eigen risico gaat tot nu toe op al jaren deels op aan medicijnen via herhaalmedicatie. De apotheek pakt elk jaar 85 euro. En het maakt niets uit hoe ze het noemen. Je betaald voor het systeem. Klaar want er is geen alternatief! Onze zorg kan veel en veel goedkoper. Schrap het graaien en accepteer dat ook een apotheker bij een voedselbank terecht kan.
Reactie door flessebon op 02-08-2015 09:04
CNV Zorg & Welzijn constateert ook dat er een toenemend aantal klanten bij de apotheek komt, die problemen heeft met de bijdrage voor informatieverstrekking bij de eerste uitgifte van een medicijn. Maar dat is volgens CNV Zorg & Welzijn niet de enige reden waarom cliënten agressief zijn richting apothekersassistenten. Mensen worden geconfronteerd met steeds wisselende verpakkingen als gevolg van eisen van de zorgverzekeraar, dat geeft verwarring en onbegrip. Ook de eigen bijdrage die de afgelopen jaren fors omhoog is gegaan, drijft mensen tot wanhoop. Sommige cliënten halen hun medicijnen niet meer op, omdat ze deze bijdrage niet kunnen betalen. bron:CNV En als je verder zoekt dan kan je lezen dat het ook met de Goodwill te maken heeft die apothekers moeten betalen bij een overname. De waarde van apotheken zijn gedaald en dat probeert men te compenseren met die hogere kosten die de patient moet betalen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!