Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aankoop met mondelinge afspraak

Geplaatst door: renessy op: 12-07-2014 21:50
Onderstaande mail hebben wij onlangs uitgezonden: Beste... Afgelopen zaterdag, 5-7-2014, hebben wij een gesprek gehad per telefoon inzake de online aankoop van René Middelkoop in jullie winkel .......,Modelsport. Hij kocht een Futaba T8J bij u. Ik heb zaterdag met u afgesproken om vandaag, maandag 7 juli 2014 omstreeks 13:30 uur contact met u op te nemen, maar het leek mij beter dit per mail te doen om verdere miscommunicaties te voorkomen. Na ontvangst van de zender T8J bleek er geen ruimte te zijn voor penlites batterijen en heeft René contact met u opgenomen. Er werd hem verteld dat hier idd geen accubakje bijzat en dit apart bijbesteld diende te worden. Zijn vraag was hoe hij zsm kon beschikken over een zender die hij kon gebruiken. Hij kon apart een batterijbakje ofwel een accu bijbestellen. óf de T8J retour zenden met begeleidende brief en met bijbetaling van €50,= (middels aanschaf cadeaubon online) en daar voor in de plaats een T10J retour krijgen. René vond dit een zeer goede service en besloot de T8J dan retour te zenden middels hierboven aangeboden aanbieding. Aan het einde van dit gesprek heeft hij herhaald wat hij begreep van u en gevraagd of dit correct was. Ja dit was inderdaad de door u gemaakte aanbieding. Het toeval wil zijn dat ik persoonlijk naast hem zat toen hij belde met u en dit heb gehoord. Ik kon niet uw kant van het gesprek horen, maar wél dat hij uw aanbieding herhaalde en begreep duidelijk uit René zijn reactie dat dit idd correct was. De volgende dag hebben wij direct de zender retour gezonden en er een brief bij gedaan zoals u vroeg. Wat een fijne service dachten wij nog.... Nu komt u met het verhaal dat dit niet klopt en René Middelkoop dit verzonnen zou hebben of verkeerd begrepen!? Waarom beaamd u dan dat dit klopt nadat hij de aanbieding herhaalde? Nu zegt u dat er €90,= bijbetaald moest worden als er een T10J gewenst werd. Dit bedrag is níet ter sprake gekomen of besproken. En daarbij, waarom zou René Middelkoop de zender retour zenden als hij alleen het accubakje wilde bij bestellen? Wij hebben hierover de rechtsbijstandsverzekering gebeld en ook zei geven aan dat een mondelinge afspraak bindend is. Nu kan het zo zijn dat u wellicht een mondelinge aanbieding hebt gedaan die u later niet waar kan of mag maken, maar waarom schuift u dan alle fouten onze kant op? Daarbij vinden wij het best raar dat u ons een hand geschreven briefje stuurt met daarbij een hoop paperassen met daarop de naam van René Middelkoop, en u dan de brief vervolgens richt aan ene Ruud!? Dit is niet netjes en zeker niet klantvriendelijk en zo komt u zeker niet geloofwaardig over dat u in uw gelijk staat. Kleine moeite om even te kijken of het wel klopt wat u schrijft. Wij zouden deze zaak graag in goede verstandhouding willen afsluiten en aanbieden nog €20,= over te willen maken, met de afspraak dat u ons de T10J toezend incl accu en bijbehorende lader. Dan komen we elkaar tegemoet in deze discussie. Graag ontvangen wij binnen drie werkdagen, dus uiterlijk donderdag 10 juli 2014 een reactie van u. We hopen dat we dit normaal en netjes met elkaar kunnen regelen. Met vriendelijke groet, "Renessy"
Reactie door renessy op 12-07-2014 21:57
De reactie die wij kregen was de volgende: Vervelend dat er een misverstand is ontstaan omtrent het telefoongesprek. Er is gesproken over 2 mogelijke oplossingen; * Levering van een passende accu met oplader voor €50,- * Ruilen van de T8 voor de T10, waarbij de bijbetaling €90,- Blijkbaar is hierin de verwarring ontstaan. Met vriendelijke groet ----------- Daarop hebben wij besloten geen zaken meer met dit bedrijf te doen, en de zender bij de concurrent te bestellen. We hebben op 10 juli de mail gezonden als volgt: Beste, We vinden het jammer dat het zo gelopen is. Graag ontvangen wij het aankoop bedrag retour. Dan gaat het om de cadeaubon van €52,95 en de T8J van €219,90 Graag het totaalbedrag van €272,85 overmaken naar IBANnr NL....... Tnv "Renessy" Ovv retour Ik ga er vanuit dat u dit zsm in orde zal maken en ons daarover op de hoogte houd. Jammer dat we elkaar niet tevreden hebben kunnen maken. Met vriendelijke groet, ------------- Tot onze verbazing ontvangen wij twee dagen later de T8J mét de accu binnen...... Wat moeten we nu? Uiteindelijk gaat het ons niet om de spullen, of het bedrag, maar mag dit bedrijf zo met hun klanten omgaan? Het is toch bespottelijk dat een bedrijf zo terug komt op hun eigen aangeboden aanbieding?
Reactie door tot15karakters op 13-07-2014 09:41
Vooraf goed lezen wat ze aanbieden. Als je er een accu bij moet kopen is vreemd maar mag. Dat er geen AA in paste moet je vooraf weten en dus beter lezen. Meestal is het AA of Accu maar mijn Dect telefoon heeft hetzelfde probleem. Wel 1 accu erbij maar vervangen word duurder. Verder heeft U blijkbaar niet duidelijke vragen gesteld. De Accu zou €50,- kosten maar niet of de andere zender zelfde prijs was of duurder. Wel ben je met de AA batterijen vaak voordeliger uit omdat de oplaadbare bij Aldi goedkoper zijn dan de Accu pak versie. Ik vind dat een winkel dit redelijk oploste en niet elke verkoper weet precies altijd per telefoon de juiste prijzen. Gewoon geduld hebben en ze hebben het binnen een redelijke termijn deze fout goed opgelost. Dat U nu niets meer wil, zij hebben hun best gedaan om U te woord te staan en netjes op te lossen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!